Witam.
Przyszedł czas na wymianę rozrządu w moim Z19DTH, a ponieważ moc silnika przy niskim zakresie obrotów już nie powala postanowiłem przy okazji wymienić kolektor dolotowy. Kolektor to zregenerowana i przerobiona konstrukcja przez Jabolkg z forum VKP. Do tego jeszcze dopalanie dpf, czyszczenie przepustnicy oraz EGR + "zaślepka" i to by był cały zakres prac.
Wszystko byłoby dobrze gdyby nie błąd P1109, który pojawił się po wymianie kolektora. Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie rozsypał się moduł sterujący klapami, czyli EAM-i. Ponoć ten silniczek w ogóle nie reaguje i nie pracuje, co jest dziwne, bo przy starym kolektorze był sprawny.
Gdzieś, na którymś forum wyczytałem, że ponoć trzeba w jakiś umiejętny sposób zmienić ustawienia/zresetować ECU (choć ponoć mechanik zrobił reset). Dlatego chciałbym się poradzić, czy ktoś mógłby wyjaśnić/podać jakieś szczegóły dot. zmian w ECU po wymianie dolotu?
Bardzo by mi zależało na zaoszczędzeniu kilku złotówek, jeśli problem po wymianie jest w ECU, a nie w module sterującym..