Wątek konkursowy dotyczący usterki mojego Opla Astry H.
Dane techniczne:
- nadwozie - 5-drzwiowy hatchback
- data produkcji - 2004-10-11
- rok modelowy - 2005
- silnik - Z16XEP (benzyna, 1.6 - 105 KM)
- numer silnika - 20DY6634
Opis usterki: silnik męczył się, samochód szarpał i nie był w stanie osiągnąć większej prędkości niż 60 km/h podczas jazdy pod górę o nachyleniu 6% w terenie niezabudowanym oraz świecił się check engine.
Opis diagnostyki:
Dzięki forum dowiedziałam się, że mogę sprawdzić błędy pojazdu metodą ręczną "gaz-hamulec". Polega ona na włączeniu zapłonu na jednocześnie wciśniętym do oporu pedale gazu i hamulca. Następnie podane na wyświetlaczu kody błędów sprawdzamy w wyszukiwarce błędów. Załączam linki do dokładniej wytłumaczonej metody sprawdzania oraz do wyszukiwarki błędów (linki pochodzą ze strony astra-3.pl i nie są moją własnością, załączam je jedynie dla łatwiejszego szukania)
metoda "gaz-hamulec": http://astra-3.pl/porada-astra-h-sprawd ... hamulec#up
tabela kodów błędów: http://astra-3.pl/ecn_search.php
W moim przypadku błędy dotyczyły "engine cooling".
Podniosłam maskę i sprawdziłam poziom płynu chłodniczego, okazało się, że na tamten moment był bardzo niski.
Wykaz niezbędnych narzędzi do naprawy samochodu:
- płyn chłodniczy (w moim przypadku niebieski płyn firmy Borygo, koszt za 5l ok 30 zł)
- lejek do płynów samochodowych (opcjonalnie, koszt ok 5 zł)
Sposób naprawy usterki:
Korzystając z lejka ostrożnie nalałam płynu chłodniczego.
Samochód od razu zaczął lepiej i pewniej jeździć, a check engine zniknął sam, po równo 30 przekręceniach kluczyka (odpalenie samochodu x30).
Całość wpisu jest unikalna w skali Internetu. Oświadczam, że jestem jedyną autorką niniejszego opisu oraz powyższych zdjęć (wykonanych w samochodzie, którego jestem właścicielką).