przez @rkadius » 9 lis 2013, o 20:19
Możliwe ,że samo ozonowanie może nie pomóc. Praktycznie powinno użyć czynnych środków chemicznych,które przeprowadzą dezynfekcję i zneutralizują mikroby nie tylko z powierzchni parownika, ale również z wnętrza kasty obudowy i kanałów powietrznych. Ozonowanie może być dodatkowym zabiegiem odświeżającym wnętrze pojazdu. W przypadku samochodów, które mają montowany filtr p/pyłkowy wewnątrz kabiny np. pod schowkiem - przed zabiegiem dezynfekcji należy zdemontować filtr. W takim przypadku bez demontażu filtra cały środek osadza się na filtrze i nie dociera do parownika. W autach gdzie filtr/filtry są montowane od strony komory silnika np. na podszybiu nie jest wymagany demontaż filtru.
W przypadku mocno zanieczyszczonej powierzchni parownika stosuje bezpośredni natrysk aktywnych środków chemicznych przy pomocy specjalnych dysz.
Ważne jest sprawdzenie drożności kanałów odpływowych skroplin z kasty. Po załączeniu klimatyzacji szczególnie w gorący dzień pod samochodem powinny pojawić się kałuża skroplin.
Wyjątkiem mogą być samochody wysokiej klasy, gdzie nawet skropliny są odprowadzane w taki sposób, aby nic nie kapało z wypasionej fury - nawet jeżeli jest to woda.