Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

Moderatorzy: piotii, miranda

Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

Postprzez Antonio » 4 mar 2018, o 20:55

Witam forumowiczów.

Wymieniłem kierownicę na multifunkcyjną, po złożeniu wszystko było ok, lecz po krótkiej jeździe wyskoczył błąd czujnika skrętu kierownicy. No cóż podłączyłem opcoma, wszedłem w opcję kalibracji skrętu, kierownica na wprost i aktywuj. nic się nie działo. kliknąłem jeszcze raz ale tym razem kręciłem kierownicą jak na niektórych filmach było opisane - niestety SAS - NO.
I tak wielokrotnie bez powodzenia, błąd występuje nadal...

W dniu wczorajszym w blokach pomiarowych sprawdziłem kierownicę a tu 2058 stopni na prostej kierownicy !?
Nigdzie nie ma poradnika jak krok po kroku wykonać kalibrację, może ktoś pomóc ?

Edytowane:

Udało mi się skalibrować czujnik ale o dziwo na skręconych kołach w lewo o jeden obrót kierownicą.
Wszedłem i skalibrował jak na zdjęciu. Błędy pokasowane, po ruszeniu wszystko ok skręcam ostro w prawo i znowu błąd, jakby był po za zakresem. Jak skonfigurować aby koła były na wprost ? jak skręce na wprost to SAS jest po za zakresem i nic się nie dzieje podczas kliknięcia AKTYWUJ.
Załączniki
sas.png
sas.png (40.59 KiB) Przeglądane 13755 razy
Antonio
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 29 sie 2017, o 04:48
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Re: Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

Postprzez Patrykus » 4 mar 2018, o 21:40

skąd teraz wiadomo co tam kolega naknocił przy tej wymianie powinno obyć się bez kalibracji, może coś uszkodziłeś w okolicy cima, podpowiem tylko że w oknie programu po naciśnięciu "aktywuj" powinien być komunikat co robić dalej, kalibrację można zrobić bez fejsa samą kierownicą i na pewno nie tak jak piszesz - jest do tego procedura i poradnik w necie widziałem na innym forum wystarczy dobrze poszukać
Patrykus
Weteran
 
Posty: 522
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 13:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

Postprzez Antonio » 4 mar 2018, o 21:54

Moze przekręcił mi sie przez nieuwagę ?
Czy kolega jest pewny ze proces kalibracji po odłączeniu akumulatora działa w astrze 3 ? Wydaje mi sie ze poradnik o którym wspomniano tyczy sie do vectry.
Antonio
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 29 sie 2017, o 04:48
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

Postprzez Patrykus » 4 mar 2018, o 22:55

nie wiem jak jest w Vectrze, kalibracja kierownicą działa w AH, MA, ZB sprawdziłem osobiście i nie odpina się akumulatora do jej zrobienia, nie ma takiej potrzeby
Patrykus
Weteran
 
Posty: 522
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 13:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

Postprzez Antonio » 5 mar 2018, o 04:45

Tak jak wspomniałem możliwe ze przekręciłem ta tarczkę w cimie. Teraz pytanie... jak ja ustawić centralnie na środku ? Podczas kręcenia słychać jakieś kliknięcie ? Nie chce zrobić tak ze po przekręceniu zerwe taśmę, czy ona ma jakiś zapas ?
Antonio
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 29 sie 2017, o 04:48
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

Postprzez marioforever » 25 lis 2019, o 22:15

Na obudowie cima jest instrukcja po zlozeniu krecisz srodkowym kulkiem w cimie w prawo az poczujesz opor pozniej 2,5 obrotu w lewo i powinno byc ustawione na 0 mozliwe ze trzeba jeszcze pozniej zeobic kalibracje kata lub nie wiem dokladnie jitro bede sprawdzal.
marioforever
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 cze 2019, o 16:03
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

Postprzez aaaadrian90 » 9 lut 2020, o 11:00

ooo, trochę przestudiowałem forum na ten temat ( kontrola trakcji, nie odbijające kierunkowskazy oraz nie działający tempomat ), w moim przypadku tempomat działa, choć na 600set kilometrach parę razy się po prostu wyłączył, wracając do tematu zauważyłem ze jest jednak szansa by jakieś koszty ominąć, op-comem próbowałem raz skalibrować kierownice, jedynie co mi się udało zrobić to tyle ze skręcając na maksa tylko w prawo kierunkowskaz odbije, wcześniej tego nie było, także jest już coś. Siedziałem nad programem z godzinę czasu, nie wydaje mi się ze kolejne próby przyniosły by jakiś skutek. Przed kupnem asterki klient poinformował mnie ze kierownica była wymieniana ze względu na zniszczenie poprzedniej, pomijając fakt kitu który mi wciskał ze wystarczy wykasować błąd (mój błąd, wiara). Może jednak coś poprzestawiało mu sie, nie wiem czy na tym forum, czy jednak gdzie indziej widziałem szczegółowy opis dostania się do tego cima, nawet nie próbuje wydaje mi się ze to chyba zbyt trudne dla mnie a nie chce pogorszyć sytuacji, może ktoś zna jakiegoś magika najlepiej z województwa zachodnio pomorskiego który by mi to za wszelka cenę naprawił? no chyba ze ktoś z forumowiczów zdalnie by mi pomógł, rękę do elektroniki mam.
aaaadrian90
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 lut 2020, o 14:05
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH


Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.