Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Coś pracuje na wyłączonym silniku

Moderatorzy: piotii, miranda

Re: Coś pracuje na wyłączonym silniku

Postprzez rostex » 20 sty 2014, o 13:31

Nie trzeba wymieniać sterownika, przecież napisałem Ci, że musisz usunąć zapis crash-data ze sterownika AIRBAG :roll:
Po tym zabiegu sterownik będzie jak nowy i zniknie problem ze światłami awaryjnymi jak i z oświetleniem wewnętrznym.
Usunięcie zapisu crash-data powinno się udać Op-comem.

Skoro po wymianie żarówki świeci Ci niżej, to albo wadliwa żarówka, albo po prostu odwrotnie ją zamontowałeś.
https://t.me/pump_upp
rostex
Klubowicz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 15:28


Re: Coś pracuje na wyłączonym silniku

Postprzez critu » 21 sty 2014, o 08:14

Więc tak pomiarów nie wykonałem wczoraj bo zaginęły mi kabelki od miernika.

Jaki kabelek polecacie do diagnostyki? Mam Elm327, którym świetnie komunikuję się z fordem jednak w asterixie nie poszedł. Nie chciałbym w ciemno kupować więc proszę o radę.

Dzięki również za podpowiedź w temacie zamykania drzwi bez prądu. Nareszcie nie muszę kombinować by wyjąć aku do ładowania przy zamkniętym autku.
critu
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 sty 2014, o 15:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Coś pracuje na wyłączonym silniku

Postprzez critu » 23 sty 2014, o 08:43

Prąd ładowania mam ok 13V, Podczas jazdy wskazuje na wyświetlaczu średnio ok 13,4 V. Max przy włączonym silniku na postoju i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach pokazało 14V.
critu
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 sty 2014, o 15:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Coś pracuje na wyłączonym silniku

Postprzez radint » 23 sty 2014, o 18:27

Mało, ja mam przy pełnym obciążeniu 14,2-14,5 ale alternator 140A.
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Coś pracuje na wyłączonym silniku

Postprzez critu » 24 sty 2014, o 07:36

U mnie z VIN winka, że jest 110A, zmierzyłem pobór na postoju. Miernik czarny kabelek na com czerwony na 10A, miernik ustawiony na 20m
Wskazania:
Po podłączeniu 1,00, a po ustaniu wodotrysków 0,10
Nie wiem dokładnie jak to odczytać :D. Nie mniej jednak asterix wczoraj przy -16 nie zapalił.
critu
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 sty 2014, o 15:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Coś pracuje na wyłączonym silniku

Postprzez rostex » 24 sty 2014, o 08:35

Daj komuś kumatemu zmierzyć, bo Ty nie masz o tym kompletnego pojęcia. Szkoda miernika i samochodu.
https://t.me/pump_upp
rostex
Klubowicz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 15:28

Re: Coś pracuje na wyłączonym silniku

Postprzez critu » 24 sty 2014, o 09:06

To napisz proszę co zrobiłem źle. Zmierzyłem tak jak to opisywali. Miernik podłączyłem pomiędzy odłączoną klemę a trzpień aku, z którego odłączyłem tą klemę. Miernik przy czarnym na com a czerwonym na Vcoś tam A na każdym przełączeniu wskazywał 1 po lewej stronie wyświetlacza.
Taki całkiem niekumaty chyba nie jestem :D

Ale jeśli faktycznie robię coś nie tak to proszę o podpowiedź. Nie mam za bardzo możliwości by powierzyć to działanie komuś bardziej kumatemu :D.
Więc wdzięczny będę za pomoc.
critu
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 sty 2014, o 15:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Coś pracuje na wyłączonym silniku

Postprzez rostex » 24 sty 2014, o 09:16

Jeśli miernik wskazuje 1, to znaczy, że ustawiony zakres pomiarowy jest zbyt mały. Takim miernikiem możesz mierzyć tylko prąd pobierany przez instalację przy zgaszonym silniku. Przy odpalonym silniku cienkie przewody miernika ulegną stopieniu na skutek zbyt dużego prądu (porównaj przekrój przewodu do akumulatora z przewodami miernika). Prąd ładowania (nie napięcie) można zmierzyć amperomierzem cęgowym z pomiarem prądu DC, którego zapewne nie masz. Napięcie ładowania na w zakresie 13,5-14,5V jest napięciem prawidłowym i jeśli takie napięcie masz, to przyczyny szukaj w zużytym akumulatorze lub rozruszniku, nie mówiąc o innych elementach silnika.
Prąd pobierany na postoju przez instalację po uśpieniu wszystkich odbiorników nie powinien przekroczyć ~0,05A, niektórzy mówią o 0,1A.
https://t.me/pump_upp
rostex
Klubowicz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 15:28

Re: Coś pracuje na wyłączonym silniku

Postprzez critu » 24 sty 2014, o 09:52

U mnie właśnie jest 0,1A po uśpieniu wszystkiego, Nie mam autoalarmu tylko centralny zamek, no i jak pisałem jest to auto służbowe więc ma na pokładzie nadajnik GPS. Akumulator jak pisałem jest nowy BOSH 72A poprzedni był kupiony EXIDE (czy jakoś tak) w październiku 2012, wymieniłem aku sądząc, że to jego wina ale nie przyniosło to jak się okazuje poprawy. Altek również był naprawiany jakoś latem 2013 wymieniony był ten mostek czy moduł diodowy i jakieś łożysko i uszczelniacz. Rozrusznik w ubiegłym roku też był robiony (takie zlecenie dostał warsztat).
Nie wiem więc już gdzie szukać przyczyny.
Ile powinien wynosić prąd ładowania (nie napięcie), wy tym autku jeżeli z VIN-u wynika, że altek jest 110A.
Pewnie podjadę na ten amperomierz cęgowy by to sprawdzić, wolałbym wiedzieć zanim będą chcieli mi winę na aku zrzucić, by sprzedać :D
critu
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 sty 2014, o 15:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Poprzednia strona

Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.