Strona 1 z 2

Komunikat InSP

PostNapisane: 16 kwi 2013, o 08:58
przez sensay
Witam,

Posiadam Opla Astrę III (benzyna) 1.6 Twinport z końca 2006 roku.
Pojawia mi się przy włączaniu/wyłączaniu zapłonu komunikat InSP. W/g książki serwisowej olej był wymieniany w III 2012 roku ok 8000km temu. Zakładam, że zbliża się czas wymiany oleju. W związku z tym mam pytanie.

Pod tym adresem http://astra-3.pl/tips.php?id=15 znalazłem opis resetowania InSP. Chciałem sprawdzić ile pozostało do wizyty serwisowej (narazie nie chce zerować InSP) i nie działa mi to. Siedzę w aucie, kluczyk w stacyjce na pozycji 0, wciskam zerowanie przebiegu i zapala się licznik kilometrów (od ostatniego zerowania + całkowity), wciskam ponownie zerowanie przebiegu trzymam i trzymam i nic, a powinien pojawić się komunikat InSP z przebiegiem pozostałym do serwisu. Próbowałem także wcisnąć zerowanie i odrazu trzymać przez kilkanaście sekund, ale też tylko zapala się wyświetlacz przebiegu. Co może być powodem?

Czy komputer sprawdza tylko przebieg, czy także czas jaki minął od wymiany oleju? Minął rok, ale nie ma jeszcze 10tyś. km.

Re: Komunikat InSP

PostNapisane: 16 kwi 2013, o 21:49
przez radint
2. Kasowanie inspekcji bez użycia interfejsu
- wsiadamy do samochodu i zamykamy drzwi
- nie włączamy zapłonu - przyciskamy przez ok. 2s przycisk zerowania przebiegu dziennego

- pojawiają się wskazania licznika dziennego i całkowitego - naciskamy ponownie i trzymamy (do końca) ten przycisk
- pojawia się napis INSP z pozostałym przebiegiem - naciskamy i trzymamy (do końca) hamulec
- włączamy zapłon
- na wyświetlaczu miga napis INSP - - - -
- po chwili zasięg inspekcji resetuje się do poziomu 35000 (benzyna) lub 50000 (diesel)
- możemy wyłączyd zapłon
- koniec
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....
3. Sprawdzenie pozostałego przebiegu km do wymiany oleju (INSP)
- kluczyk ze stacyjki wyciągnięty => licznik kilometrów i przebiegu "zgaszony"
- nacisnąd przycisk kasowania przebiegów dziennych, tak aby podświetlił się licznik kilometrów i przebiegu
- zwolnid przycisk => licznik kilometrów i przebiegu "pali się"
- nacisnąd ponownie przycisk kasowania i trzymad (około 2-3 sek.), aż wyświetli się: INSP i przebieg do przeglądu.

Tyle znalazłem może pomogę;)

Re: Komunikat InSP

PostNapisane: 17 kwi 2013, o 08:07
przez sensay
Dzięki, ale nie działa.

Bez kluczyka wciskam kasowanie i zapala się licznik, wciskam ponownie i trzymam, a licznik po kilku sekundach gaśnie.

W/g książki serwisowej, którą dostałem, napis InSP zapalił się po ok. 7800km. Jak pojawiają się napisy InSP?
Podobno najpierw: InSP, potem InSP 1000 (zakładam, że oznacza 1000km do serwisu) i na koniec InSP 0 (konieczny serwis). Mam rację? InSP przy ilu powinien pokazać?

PS: W/g instrukcji przeglądy są co 30 000km lub co roku, więc zakładam, że InSP jest związane z tym, że minęło 13 miesięcy od ostatniego serwisowania?

Re: Komunikat InSP

PostNapisane: 17 kwi 2013, o 23:37
przez radint
Z oznaczeniami poszczególnych InSP tak jak piszesz, z tego co zauważyłem to może być to spowodowane również czasem, niekoniecznie dystansem (choć tutaj prosiłbym o wypowiedź jeszcze kolegów, może posiadają na ten temat dużo większą wiedzę). Ogólnie jeśli masz pewność, że olej jest w dobrym stanie możesz "olać" wymianę jak na moje, jeśli przez rok przejechałeś 7800 km, to nie musisz się przejmować. Choć wiadomo olej też się zużywa, a koszt wymiany nie jest aż taki duży żeby tego nie zrobić, zawsze pozytywnie wpłynie na żywotność motoru:) Pozdrawiam

Re: Komunikat InSP

PostNapisane: 18 kwi 2013, o 08:25
przez sensay
Olej planuje wymienić, tylko chce dojechać do wakacji jeszcze na tym. Pojawił się napis InSP i dlatego zainteresowałem się tematem "jak sprawdzić czas do serwisu" oraz "jak wyzerować stan". Chyba trzeba będzie spróbować zrobić samemu to drugie, bo pierwsza opcja nie działa. Może ktoś jeszcze wypowie się w kwestii procedury wyświetlania/kasowania InSP.

Re: Komunikat InSP

PostNapisane: 18 kwi 2013, o 10:12
przez radint
Wcześniej jak czytałem myślałem, że sam kasowałeś wcześniej inspekcje, ale teraz widzę, że nie. Może ktoś przy poprzedniej wymianie po prostu tego nie zrobił i dlatego po takiej ilość km się zaświeciła znów?

Re: Komunikat InSP

PostNapisane: 30 kwi 2013, o 14:56
przez sensay
Nie kasowałem wcześniej i ciągle nie próbowałem. Wydaje mi się, że InSP był wykasowany bo ostatnia wymiana była robiona w marciu 2012 roku w ASO w Niemczech. Obstawiam, że świeci się przy niecałych 8000km ponieważ minął rok. W książce jest napisane co 30 000km lub co 12 miesięcy. Jednak to tylko moje przypuszczenie.

PS: Jaki olej polecacie? Ostatnia wymiana w/g kartki to syntetyk 5W30, auto ma 85 000km przebiegu?

Re: Komunikat InSP

PostNapisane: 30 kwi 2013, o 15:10
przez radint
Ja zalałem dexosa GM bo mam DPF - w sumie miałem;) w tyk roku zaleje Castrolem 5W-30 taki olej poleca mój szwagier, zalewa tym Volvo swoje także sam nie wiem. GM jakoś mi nie pasuje:/ za rzadki jest i latem dziwnie na nim silnik pracuje. Tylko, że mój przebieg to 170tys. :). W razie co zerknij tutaj, tylko, że to temat do klekota viewtopic.php?f=2&t=146

Re: Komunikat InSP

PostNapisane: 30 kwi 2013, o 15:20
przez sensay
Dzięki.

Szkoda, że nikt się nie wypowie, co robi mniej niż 30 000km rocznie, czy faktycznie po 12 miesiącach też się zapala InSP pomimo, że nie przejechano tych 30 000km.

Re: Komunikat InSP

PostNapisane: 30 kwi 2013, o 15:55
przez miranda
sensay napisał(a):Szkoda, że nikt się nie wypowie, co robi mniej niż 30 000km rocznie

Wypowie się.
U u mnie INSP zapala się dokładnie po roku od ostatniego serwisu, czyli skasowania wyświetlacza bez względu na przebieg. Oczywiście dotyczy przebiegu poniżej 30 000 rocznie.