Astra 3 Astra H

Opel Astra H

Przebieg Opel Astra 3 gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie


Chcesz być informowany o nowych poradach, skorzystaj z opcji powiadomień.

Eksploatacja:
1. Instrukcja obsługi samochodu Opel Astra H - 2011-07-01
2. Czy Astra posiada filtr cząstek stałych DPF? - 2011-07-01
3. Wymiana żarówki świateł mijania - 2011-07-20
4. Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) - 2011-08-12
5. Programowanie automatyki szyb - 2011-10-24
6. Opis kontrolek (działanie i znaczenie) - 2011-11-23
7. Quickheat - zimowy zjadacz prądu - 2011-12-05
8. Wskazania poziomu paliwa, średniego zużycia oraz zasięgu - 2012-01-09
9. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział silnika - 2012-05-23
10. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział bagażowy - 2012-06-05
11. Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - 2013-03-18
12. Wymiana baterii w kluczyku (pilocie centralnego zamka) - 2014-10-28
13. Wymiana filtra powietrza - 2014-11-28

Diagnostyka:
16. Uruchamianie trybu diagnostycznego (Test-Mode) - 2011-07-01
17. Odczyt temperatury silnika - 2011-07-01
18. Odczyt napięcia ładowania - 2011-07-01
19. Sprawdzanie błędów - metoda ręczna "gaz-hamulec" - 2011-08-01
20. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacze GID, CID - 2011-09-01
21. Opis błędów - 2011-09-09
22. Komunikat "INSP 0" - znaczenie i kasowanie inspekcji


Od czasu do czasu na liczniku kilometrów możecie zobaczyć komunikat INSP, INSP 1000 lub INSP 0.
Można go zobaczyć po włączeniu lub wyłączeniu zapłonu. Komunikat ten oznacza, że przyszła pora na przegląd okresowy naszego samochodu (ang. I Need Service Practice).

W praktyce oznacza to konieczność zmiany oleju silnikowego wraz z filtrem.

Komputer pokładowy analizuje nasz czas użycia oleju, styl jazdy, przebiegi (długie czy krótkie trasy) oraz jakość oleju silnikowego (wpływ wypalania filtra cząstek stałych). Na podstawie tego jest w stanie zasugerować, kiedy powinniśmy dokonać wymiany. Część samochodów ma jednak na stałe ustawione przebiegi przeglądów (bez analizy parametrów eksploatacji).

Może jednak się zdarzyć, że serwis w którym ostatnio zmienialiśmy olej nie zresetował wskaźnika inspekcji i komunikat ten pojawi nam się np. miesiąc lub 1500 km po ostatniej wymianie. Należy wtedy zresetować samemu ten wskaźnik.

Opis procedury kasowania inspekcji:
1. Wsiadamy do samochodu i zamykamy drzwi :)
2. NIE włączamy zapłonu
3. Przyciskamy przez ok. 2s przycisk zerowania przebiegu dziennego - pojawiają się wskazania licznika dziennego i całkowitego.
4. Naciskamy ponownie i trzymamy (do końca) ten przycisk - pojawia się napis INSP z pozostałym przebiegiem.
5. Naciskamy i trzymamy (do końca) hamulec.
6. Włączamy zapłon - na wyświetlaczu miga napis INSP - - - -
7. Po chwili zasięg inspekcji resetuje się do poziomu 35000 (benzyna) lub 50000 (diesel).
8. Możemy wyłączyć zapłon.
9. Koniec :)



Inspekcję można zresetować również za pomocą OP-COMa lub Techa2 ale po co podłączać komputer (i może za to płacić), jak można zrobić, to szybko i wygodnie bez użycia dodatkowych narzędzi. Jeśli nie wiadomo, kiedy olej był wymieniany, nie należy ignorować komunikatu inspekcji!

Aby wyświetlić pozostały przebieg do kolejnego przeglądu wystarczy wykonać punkty 1-4 powyższej procedury. Przy resetowaniu przebiegu może się przez chwilę pojawić przebieg inny przebieg np 18000 (dla diesla). Jest to przebieg wyrażony w milach.


Dodano: 2012-01-26

23. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz BID - 2012-02-22
24. Kontrola świec żarowych - 2012-03-06
25. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz TID - 2014-07-03


stat4u