Astra 3 Astra H

Opel Astra H

Przebieg Opel Astra 3 gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie


Chcesz być informowany o nowych poradach, skorzystaj z opcji powiadomień.

Eksploatacja:
1. Instrukcja obsługi samochodu Opel Astra H - 2011-07-01
2. Czy Astra posiada filtr cząstek stałych DPF? - 2011-07-01
3. Wymiana żarówki świateł mijania - 2011-07-20
4. Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) - 2011-08-12
5. Programowanie automatyki szyb - 2011-10-24
6. Opis kontrolek (działanie i znaczenie) - 2011-11-23
7. Quickheat - zimowy zjadacz prądu



Quickheat czyli system szybkiego nagrzewania montowany jest w niektórych Astrach wyposażonych z reguły w silnik diesla (najczęściej modele Z17DTJ i Z17DTR). Znacznie rzadziej spotyka się go również przy silniku benzynowym (najczęściej modele Z16XER i Z18XER). Pod nazwą tą kryje się dodatkowa grzałka, która w jesienne i zimowe poranki sprawia, że samochód nagrzewa się już chwilę po uruchomieniu silnika lub błyskawicznie odmraża nam przednią szybę. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż sam silnik, z którego normalnie brane jest ciepło, rozgrzewa się dużo dłużej.
Grzałka uruchamia się automatycznie przy włączonym nawiewie w zależności od temperatury silnika (do ok. 70 ºC), otoczenia oraz docelowej ustawionej w samochodzie.

Niestety nie ma róży bez kolców. Moc tej grzałki to ok. 1 KW, czyli maksymalny pobór prądu może dochodzić nawet do 80 A. Skutek tego jest taki, że podczas działania systemu Quickheat bardzo często praktycznie nie ma ładowania akumulatora, a napięcie w instalacji spada nawet poniżej 12V.
Idąc dalej uruchomienie zimnego silnika pochłania bardzo dużo prądu. Aby "odrobić" ten ubytek akumulator powinien być ładowany mniej więcej przez ok. 5-10 km. Jeżdżąc głównie po mieście lub na krótkich odcinkach z włączonym ogrzewaniem możemy nie mieć szans w ogóle doładować akumulatora.
Skutek może być taki, że bardzo szybko któregoś ranka akumulator może się poddać i samochód nie odpali.

Podsumowując, systemu tego należy używać rozważnie. Jeśli wyjeżdżamy w dłuższą trasę, to jak najbardziej możemy z niego korzystać bez obaw. W mieście należy być ostrożnym.
Jeśli potrzebujemy odparować szyby, to czasem, gdy silnik już chwilę popracuje, wystarczy skierować na nie chłodne (nieogrzewane) powietrze. Grzałka wtedy się nie włączy.

Aby sprawdzić, czy nasza Astra posiada system Quickheat, wystarczy spojrzeć na listę wyposażenia w naszym dekoderze vin. System Quickheat jest oznaczony symbolem C32.


Dodano: 2011-12-05

8. Wskazania poziomu paliwa, średniego zużycia oraz zasięgu - 2012-01-09
9. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział silnika - 2012-05-23
10. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział bagażowy - 2012-06-05
11. Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - 2013-03-18
12. Wymiana baterii w kluczyku (pilocie centralnego zamka) - 2014-10-28
13. Wymiana filtra powietrza - 2014-11-28
14. Czy i gdzie można znaleźć mocowania fotelika isofix? - 2016-03-10
15. Wymiana żarówek oświetlenia sufitowego (przód), demontaż lampy - 2016-03-22

Diagnostyka:
16. Uruchamianie trybu diagnostycznego (Test-Mode) - 2011-07-01
17. Odczyt temperatury silnika - 2011-07-01
18. Odczyt napięcia ładowania - 2011-07-01
19. Sprawdzanie błędów - metoda ręczna "gaz-hamulec" - 2011-08-01
20. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacze GID, CID - 2011-09-01
21. Opis błędów - 2011-09-09
22. Komunikat "INSP 0" - znaczenie i kasowanie inspekcji - 2012-01-26
23. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz BID - 2012-02-22
24. Kontrola świec żarowych - 2012-03-06
25. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz TID - 2014-07-03


stat4u