W temacie tym poruszam sprawę potencjalnie niebezpiecznej usterki.
Chodzi mianowicie o to, że w pewnych okolicznościach Astra może przejść w tryb awaryjny i przestać reagować na sterowanie pedałem przyspieszenia (brak reakcji na naciskanie na pedał gazu), a obroty silnika są ustawiane na stałym niskim poziomie (ok. 1100 obr/min).
Sytuacja ta może mieć miejsce przeważnie w mieście podczas wolnej jazdy lub stania w korku (przy wysokich temperaturach) ale i także podczas zwykłej jazdy - zatem także podczas wyprzedzania lub innych niebezpiecznych manewrów.
Niezależnie od przyczyn wejścia samochodu w tryb awaryjny, sama możliwość takiego zachowania się samochodu jest bardzo niepokojąca.
Usterka jest dokładniej opisana tutaj: http://astra-3.pl/faults.php?id=1
Chciałbym poznać Waszą opinię, czy uważacie, że warto naciskać na GM, aby przyjrzał się tej sprawie i być może poddał nasze Astry prewencyjnej akcji serwisowej.
Sprawą udało już się zainteresować redakcję Turbo Kamera (TV Turbo), która obiecała zająć się sprawą w lutym 2012, jeśli GM nie zareaguje.
Zagłosujcie w naszej sondzie i ewentualnie napiszcie, co uważacie.