Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Wypalanie filtra DPF

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez fala77 » 17 maja 2015, o 21:02

No właśnie to chciałem przeczytać na czym to polega i zgłębić temat na jak długo to starczy ale od kogoś to już może coś takiego robił w praktyce,nie w teorii. Faktem pozostaje że sam sobie tego nie zrobię :)tak na marginesie to narazie zabiegu takiego nie potrzebuje a staram się poszerzyć swoja wiedzę w tym temacie.
fala77
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 mar 2015, o 07:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez kaliope » 17 maja 2015, o 21:12

Regeneracja filtra polega tylko i wyłacznie na jego przepłukaniu chemią, żeby przeczyścić coś jakby plastry miodu, jeśli wiesz jak wygląda filtr. W środku są takie plastry miodu które z czasem już tak zalepiają, że zwykła regeneracja jaką wymusza ecu już sobie nie radzi. Więc zakłady sciągają filtr i wkładają go w bardzo mocną chemię, która przez ileś tam godzn ma za zadanie rozpuścić te cząstki sadzy. Potem filtr faktycznie może być jak nowy, więc trzeba jeszcze włąsnie skasować naliczanie saturacji na 0%, bo ecu trochę może zeświorować, że będzie miał w odczycie np 80% a czujnik ciśnień będzie mu wskazywał że nie ma saturacji.

Nie jedz to takich złodziei, tylko do byle jakiego mechanika. Poproś by odkręcił filtr i zalał go chemią która sam kupisz na alle. A potem poproś byle kogo z opcomem żeby skasował saturacje poprzez kliknięcie 'instalaję nowego filtra'. To się tak pięknie nazywa instalacja nowego filtra, a tak naprawdę, to jest tylko i wyłącznie skasowanie wcześniejszych % saturacji, co jest równie banalne jak kasacja inspekcji przy wymiaine filtra paliwa.
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez fala77 » 17 maja 2015, o 22:02

I o to właśnie mi chodziło.Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.Czyli w sumie niby jakiś sposób na przedłużenie zywotności tego ustrojstwa jest.
fala77
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 mar 2015, o 07:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez hernanc » 19 maja 2015, o 12:01

taka luźna uwaga . DPF to naprawde jest koszmar. Im więcej czytam na ten temat, tym bardziej się cieszę, że się tego pozbyłem. I potwierdzam w 1.7 na osprzęcie Denso jest to jak najbardziej wykonalne (niestety drogie). Teraz sprawdzałem poziom oleju i mimo, że do momentu tego wycięcia pilnowałem wypaleń , gazowałem go mocno jak było wypalanie to i tak oleju przybyło i to sporo a dopiero zrobiłem 3tys.km po poprzedniej zmianie oleju. Przegenialny wynalazek......
hernanc
Starszy kierowca
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 lis 2014, o 22:12
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez szmic » 19 maja 2015, o 13:17

Niestety kolego UNIA karmi nas takimi wynalazkami, wolę nie myśleć jak przyjdzie pora zmienić samochód i trafi się z klimą która jest uzupełnia nowym czynnikiem zamiast standardowego R134a , koszt napełnienia z jakimiś wymianami ponad 1000zł
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez hernanc » 19 maja 2015, o 13:39

koszt to najmniejszy problem, ostatnio bylo w super Expresie ze ten czynnik jest bardzo latwopalny (istnieje spore ryzyko ze moze dojsc do zaplonu podczas kolizji) i do tej pory strazacy nie dostali procedury jak z nim postepowac podczas pozaru... a po cichaczu zostaje to wprowadzane na sile mimo oporu koncernow motoryzacyjnych. To jest jakas masakra. A jeszcze wracajac do DPFa mam wrazenie ze ten wynalazek idealnie nadaje sie na glownego winowajce wszystkich awarii w dieslu bo generalnie wplywa na wszystko. Jak tego oleju przybedzie to silnik lipa, turbina lipa, wtryski dostaja mocniej , same negatywy a z drugiej strony widac po niektorych testach ze po wycieciu dpfa normy spalin bardzo malo znaczaco sie pogarszaja. Wiec caly dpf to tak jakby rozwalac mrowke za pomoca czolgu.....
hernanc
Starszy kierowca
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 lis 2014, o 22:12
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez szmic » 19 maja 2015, o 14:18

niestety taki nasz los uszczęśliwili ludzi na siłę i nikt nie pyta czy zgadzasz się na to, po trzech latach eksploatacji mojej AH na razie nie widzę potrzeby ruszania DPF, wszystko jest ok, no cóż liczę się z tym że może przyjść taki dzień że trzeba będzie wyrwać chwasta
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Poprzednia strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.