Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Kumulacja - 1,7 cdti 100km

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Kumulacja - 1,7 cdti 100km

Postprzez Kubańczyk » 3 gru 2015, o 22:39

Witam po dłuższej przerwie!
Jeżdżę astrą już ponad 2 lata więc w końcu muszę się 'wypłakać' bo zaczynają mnie drobnostki strasznie irytować.
1. Mryganie elektroniki po odpaleniu. Nie ma znaczenia - lato, wiosna, jesień czy zima. -20 czy +20 stopni na zewnątrz. Pierwsze 8-10 minut w aucie rytmicznie przygasa wszelka elektronika. Światła, zegary, oświetlenie kabiny. Na początku jazdy tym samochodem przeczytałem w internecie że ten typ tak ma i olałem temat, ale po dwóch latach zaczęło mnie to tak wkurzać, że już nie mogę na to patrzeć. Poważnie nic się z tym nie da zrobić? Może alternator jest za słaby lub walnięty? Ktoś badał ten problem i ma pomysł jak go rozwiązać?
2. Odpalanie. Aku kupiony w zeszłym roku. Moc odpowiednia (nawet ciut większa niż zalecana) więc powinna palić 'z jednego zęba' jak to się kiedyś mówiło. Pierwszy przymrozek tej jesieni, a tu 2-3 sekundy piłowania. Kolega na parkingu mnie zgasił jak peta odpalając mercedesa starszego ode mnie od razu, bez zająknięcia. Trochę mi to dało do myślenia. A nie chcę kiedyś się zdziwić jak będę musiał odpalić chcąc dojechać do pracy.
3. Świece żarowe. Przy przekręcaniu stacyjki kontrolka świec zapala się dosłownie na 1s, czaaaasem od wielkiego dzwonu jak na zewnątrz sporo na minusie poświeci 2-3s. Tak powinno być?
4. Spalanie. Miasto 7,8-8,0l przy normalnej jeździe bez piłowania i ruszania z piskiem spod świateł. Nie za dużo jak na taki mały silnik?
Z góry przepraszam, za zamieszanie i zadawanie może zbyt oczywistych pytań.
Miłego wieczoru,
Kuba
Kubańczyk
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 14 maja 2014, o 08:45
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH


Re: Kumulacja - 1,7 cdti 100km

Postprzez elmer » 4 gru 2015, o 14:46

Masz problemy z alternatorem na 100 % a w każdym razie z ładowaniem , objawy któe masz ja miałem gdy samochód był odcięty od alternatora zn jak pękł pasek)

a co do sapalania 1.3 cdti pali podobnie :) , jazdy w mieście nie oszukasz każde auto pali w w mieście 7-8-9 litórw od benzyny 1.1 do 1.8 i to samo z dieslem od 1.3 do 1.9. Reszta spalania plus minus litr to styl jazdy, taka prawda. O spalanie to można się bić w trasie ... w mieście trzeba liczyć spalanie w moto godzinach które spędza się w korku ;)
elmer
Klubowicz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 21 maja 2014, o 14:01
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH

Re: Kumulacja - 1,7 cdti 100km

Postprzez panjanek » 8 gru 2015, o 15:23

Sprawdz czy kabel masowy jest dokrecony ,znajduje sie jesli dobrze pamietam pod filtrem powietrza.
panjanek
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 20 cze 2015, o 09:52
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Kumulacja - 1,7 cdti 100km

Postprzez Kubańczyk » 11 gru 2015, o 16:49

380 zł za renowację alternatora poszło się wietrzyć.
a światła jak mrygały tak mrygają.
Kubańczyk
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 14 maja 2014, o 08:45
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Kumulacja - 1,7 cdti 100km

Postprzez Kubańczyk » 6 sty 2016, o 10:28

Tak powinna odpalać astra po 8 godzinach stania pod chmurką w temperaturze -13 stopni? Wcześniej 5-6 razy przekręcałem kluczyk i czekałem kilkanaście sekund żeby dać podziałać świecom żarowym.
https://youtu.be/f8LAEG8s45E

Przy -17 'kręcenie' trwało 2x tyle, ale nie nagrałem bo byłem zbyt zestresowany myślą 'czy w ogóle odpali'. To 'zbieranie' się do odpalania nie przypomina mi 6 letniego auta z rocznym akumulatorem i nowym alternatorem, ale raczej odpalanie czołgu z 2WŚ wyjętego po 60 latach z bagna.
Już nie wiem gdzie wsadzić ręce w astrze, co chwile coś niedomaga :cry:
Kubańczyk
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 14 maja 2014, o 08:45
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Kumulacja - 1,7 cdti 100km

Postprzez broda » 6 sty 2016, o 10:55

ja miałem podobnie tyle ze sytuacja miała miejsce latem i winnym okazał sie rozrusznik który był zmeczony zyciem i zbyt wolno pracował,po wymianie na nowy pali jak zły
broda
Klubowicz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 18 mar 2014, o 21:11
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Kumulacja - 1,7 cdti 100km

Postprzez altmark » 6 sty 2016, o 13:27

Kubańczyk napisał(a):Tak powinna odpalać astra po 8 godzinach stania pod chmurką w temperaturze -13 stopni? Wcześniej 5-6 razy przekręcałem kluczyk i czekałem kilkanaście sekund żeby dać podziałać świecom żarowym.
https://youtu.be/f8LAEG8s45E

Przy -17 'kręcenie' trwało 2x tyle, ale nie nagrałem bo byłem zbyt zestresowany myślą 'czy w ogóle odpali'. To 'zbieranie' się do odpalania nie przypomina mi 6 letniego auta z rocznym akumulatorem i nowym alternatorem, ale raczej odpalanie czołgu z 2WŚ wyjętego po 60 latach z bagna.
Już nie wiem gdzie wsadzić ręce w astrze, co chwile coś niedomaga :cry:


Nie, nie powinno to tak wyglądać. Moja Astra stała przez 4 dni pod chmurką nie odpalana w ogóle i przy -15 odpaliła nienagannie.
altmark
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 17 sie 2015, o 18:12
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

cron
stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.