Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

Postprzez KilleRDK » 3 sty 2016, o 21:57

Witajcie,
wczoraj aktywowałem BC. Zgodnie z tym co podał opcom mam wyświetlacz 0x1201 i index 00601. Według instrukcji, zmieniłem BC na "występuje" i index dałe 00701. Spowodowało to, że pojawiła się trzecia zakładka, a zniknęły 2 pozostałe (radio i phone) - mam CD50 Phone. Kiedy powróciłem do początkowych ustawień - zakładki wróciły. Dane o spalaniu (wcześniej był tylko timer pod guzikiem BC) zaczęły teraz pojawiać się po naciśnięciu BC na panelu. Zakładki nie ma. Dodatkowo podczas posotoju BC pokazuje prędkość 39-40 km/h i spalanie ok. 8-9 l/100. Mam opcom 1.59 (oprogramowanie Vaux-hall) china clone. Macie jakieś propozycje, aby były wszystkie 3 zakładki?
Podobno także licznik był kręcony... Jak mogę sprawdzić faktyczny stan licznika (ten elektroniczny pokazuje ok 170tys.) a prawdziwy podobno jest większy... Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
KilleRDK
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 gru 2015, o 22:03
Lokalizacja: Aleksandrów Kujawski
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH


Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

Postprzez umek19 » 4 sty 2016, o 02:53

stan licznika można sprawdzić jeszcze w silniku w blokach pomiarowych , jest tam zakładka sprawdź przebieg ale od razu mówie, że ten przebieg będzie się trochę różnił od tego na liczniku, z indexami codów możesz się pobawić jeśli masz do czego wrócić. Ja wgrywałem wszystkie bo brakowało mi 00202 ale po tygodniu poszukiwań znalazłem, wiec jak wgrasz zły to nic się nie stanie( byle mieć do czego wracać ). Spróboj 007 lub 002 maja BC więc duzego wyboru nie ma. Bez obrazy ale w tych poradnikach często ludzie piszą głupoty. 008 i 009(z BC) jest dla pływaka w baku napięcie liniowe więc to napewno nie bedzie pasować jeśli miałes 006.Zobacz czy jak zmieniasz index , czy warianty programu są prawidłowe ( tam się ustawia jakie masz radio itp)
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

Postprzez KilleRDK » 4 sty 2016, o 08:38

Wrzuciłem 00701 ale mam przekłamania spalania i predkosci. Dodatkowo znika mi zakładka radio i phone. Mam dwie puste strony. Pojawia się za to trzecia z ikoną auta. Jak usunę zakładkę auta - wracają poprzednie. Może mój wyświetlacz nie obsługuje tych zakładek? Dodatkowo radio nie czyta mp3 choc według parametrów powinno. Auto sprowadzone z Belgii. Niestety nie dali security code. Można jakoś je odczytac opcomem? Szukałem w necie i podobno można, tylko nikt nie napisał jak.
Ps. W diagnozie pojawia mi sie błąd z czujnikiem prędkości speed range. Może to przekłamuje dane? Nawet jeśli, to nadal pytanie o znikające zakladki radio i phone.
KilleRDK
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 gru 2015, o 22:03
Lokalizacja: Aleksandrów Kujawski
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

Postprzez umek19 » 4 sty 2016, o 11:25

spróbuj indexu 00202 lub jak nie masz to 00201 z vc, widziałem u kolegi z takim radiem miał taki index i miał bc . Jeśli chodzi o błąd predkości to podaj numer błędu , bo o ile się nie myle to tu nie ma czujnika predkości tylko sygnał jest z abs więc gdyby był uszkodzony abs to i zła prędkość. Odczytanie security code da sie zrobic z urzadzenia np. wyjmujesz radio dajesz dla magika i ci odczyta kod, widziałem kabel do odczytywania kodów po obd ale mało kto to ma. Są tu "tacy co to potrafią poszukaj a znajdziesz.
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

Postprzez KilleRDK » 4 sty 2016, o 13:41

Później sprawdzę index. Chwilowo auto w drodze :D Widziałem na forum informację, że opcom w wersji 1.59 i programem vaux-hall ma teraz opcję odczytu kodu. Tylko nie wiem gdzie dokładnie szukać. Łatwo coś popsuć a trudniej może być naprawić. Jak coś to pozostaje znalezienie magika lub wizyta w aso. Orientujesz się może jaki koszt naprawy abs? Auto było jakiś czas temu było u elektronika w celu odblokowania bc. Stwierdził on, że nie można odblokować bc, bo za słaby wyświetlacz. Wspominał też coś o tym czujniku abs. Skasował błędy i wziął trochę pieniędzy. Z tym bc wydalo mi się niemożliwe żeby nic nie pokazywał dlatego zainwestowałem w interfejs. Teraz bc już cos pokazuje, choć nie wszystko.
Kod błędu to P0500 Vehicle speed signal range/performance
To co też sie pojawiło to błędy U2143 i U2105
Najbardziej zastanawia mnie błąd B1016 o identyfikacji pojazdu. Ciekawy jestem jaka jest historia mojej astry.

Jak możesz to rzuć okiem na raport:
DIAGNOSTIC REPORT:
VAUX-COM 120309a

Please add your workshop
name in the settings window

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: CIM
Identifier: 0x010A
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: VALEO A3300 CIM
Hardware number:13198908
Part Number:13198908
Software version number: M:70.49 S:01.00A
System description: VALEO0400
Hardware key number: S001000923
Programming Date: FFFFFFFF
Alpha code: ˙˙˙
Manufacturing date: 20050907
Code Index and version: ˙˙˙ ˙˙

Number of stored fault codes: 2

U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Not present

U2108 - CAN-Bus No Communication with ABS (Anti-Lock Brake System)
(00) - Not present

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: ECM
Identifier: 0x0705
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: Z17DTH
Hardware number:81011943
Part Number:55556829
Software version number: 563t74s1
Hardware manufacturer number: 0281011943
System description: 1037374425P368_I63
System description: BOSCH0100
Type approval number: B04015
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Programming Date: FFFFFFFF
System description: 0x00000002
Alpha code: ZH
ECU variant coding: 0xC5004331

Number of stored fault codes: 1

P0500 - Vehicle Speed Signal Range/Performance
(74) - Not present

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: ABS/TC/ESP
Identifier: 0x0494
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: ESP MK60
Hardware number:16039000
Part Number:13213610
Software version number: D4_REL00354
System description: TEVES0300
Hardware key number:
Programming Date: 00000000
Alpha code:
Manufacturing date: 00000000
ECU variant coding: 0x40610191

Number of stored fault codes: 2

U2143 - CAN-Bus No Communication with SAS (Steering Angle Sensor)
(00) - Present

U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Present

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: EHPS
Identifier: 0x0203
System name: EHPS EP2 ZFLS
Part Number:0
Software version number: 7625379108D P520
System description: ZFLS 0011
Hardware key number:
Programming Date: 20202020
Alpha code: JV
Manufacturing date: 00000000

Number of stored fault codes: 1

U2105 - CAN-Bus no Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Not present

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: IPC
Identifier: 0x1001
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: BCM/KOMBI-A3300
Part Number:13216676
Software version number: 4.405 11/04
System description: SIEM 0400
Hardware key number: 0000000000
Programming Date: 00000000
Alpha code: NX
Manufacturing date: 20050823
Code Index and version: 001 05

Number of stored fault codes: 1

B1016 - Vehicle Identification Number Not Programmed
(00) - Intermittent

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: AIRBAG SDM
Identifier: 0x0204
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: MRSZ-Temic
Part Number:13188857
Software version number: A3300RG3 V 3.1.0
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Alpha code: GW
Manufacturing date: 20050825

No fault codes stored.

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: UEC
Identifier: 0x0105
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: FZM INTEDIS
Part Number:13206745
Software version number: FZM 8.16
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Alpha code: GR
Manufacturing date: 20050908

No fault codes stored.

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: REC
Identifier: 0x0108
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: RZM INTEDIS
Part Number:13206762
Software version number: RZM 8.12/
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Alpha code: HK
Manufacturing date: 20050830

No fault codes stored.

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: EHU
Identifier: 0x0304
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: CD 50 Phone
Hardware number:13105895
Part Number:13145174
Software version number: 06.23/D3623
System description: BOSCH0400
Alpha code: AQ
Manufacturing date: 20050825
Code Index and version: 002 05
Audio Index and version: 022 04
Temperature Index and version: 001 01

No fault codes stored.

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: DIS
Identifier: 0x1201
VIN: W0L0AHL4865024602
System name: CID/GID Delta
Hardware number:13111163
Part Number:13111163
Software version number: GD59-/00050
System description: SIEM 0400
Alpha code: KP
Code Index and version: 006 01

Number of stored fault codes: 1

U1500 - Graphical Interface Communication Malfunction
(00) - Not present

**********************ECU ID ENDS**********************
KilleRDK
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 gru 2015, o 22:03
Lokalizacja: Aleksandrów Kujawski
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

Postprzez umek19 » 4 sty 2016, o 20:09

było już na forum i ja też tak mowie ale każdy przypadek jest inny , skasuj bład , nie przekraczaj 3000tys obrotów i zobacz czy błąd nie pojawi sie(jak przekroczysz to napewno sie pojawi wtedy wina tak jak napisane)
szmic napisał(a):Zapisałem sobie kiedyś część tekstu z innego forum opla dotyczący tego błędu cyt." Czujnik ciśnienia doładowania albo dodatni albo ujemny. Taki błąd powoduje ze auto traci moc na chwilę i potem odzyskuje swoja żywotność". Dokładnie teraz nie pamiętam, autorowi chodziło chyba o elektrozawór turbo, może jednak na coś to naprowadzi. Pozdr.

odnosnie reszty to dozo roboty albo słaby akumulator skasuj błedy zobacz co bedzie, poszukaj kogos na forum bo w salonie tego nie zrobia i nawet nie potrafia i samochód nie jest tyle wart gdy oni to policza ale próbuj, widziałem ze jest ktos z warszawy albo z zabrza - drahe napisz do niego to cos podpowie albo powie kogo szukac, bo licznik ma nie zaprogramowany vin , blad doladowania to ten p500, problem w wyswietlaczu , wspomaganiu i .. kierownicy , abs'ie... albo oddaj ten samochod tam gdzie kupiłeś albo zbieraj kase tylko "magik to ogarnie" skąd jestes?
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

Postprzez szmic » 4 sty 2016, o 20:35

ECN 050074 - ,,Czujnik prędkoœści własnej pojazdu - usterka'' objawia się przy wyższych prędkościach utratą mocy oraz kontrolką serwisową, po ponownym uruchomieniu samochodu wszystko wraca do normy, uważany jest za mało istotną usterkę, gdyż można go bez problemu skasować i długo nie powraca.

Podpowiem, że źle pracuje elektrozawór sterowania podciśnieniem turbiny
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

Postprzez KilleRDK » 4 sty 2016, o 21:14

Dziękuję Wam za odpowiedzi. Nie brzmi to optymistycznie. Tu tylko pomoże jakiś magik. Auta nie mogę oddać do komisu, bo kupiony był w lipcu. Kredyt z banku wzięty. Teraz tylko naprawiać. Pewnie małe koszty nie będą. Co do czujnika prędkości to byl skasowany, ale po tygodniu powrócił. Najbardziej martwi mnie błąd z kierownicą i abs. Nie wiem jak jest to poważne uszkodzenie. Z mechanikiem jestem umówiony, ale czy sobie z tym poradzi?
Jaki akumulator powinien być w Astrze 1.7 CDTI Sport, bo teraz mam Boscha coś koło 60Ah (podobno ten, z którym auto trafiło do Polski "rozkraczył się" po wstawieniu do komisu).
Jestem z okolic Aleksandrowa Kujawskiego. Chętnie poznałbym namiary na magika z moich okolic.
Pozdrawiam.
KilleRDK
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 gru 2015, o 22:03
Lokalizacja: Aleksandrów Kujawski
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

Postprzez umek19 » 4 sty 2016, o 23:18

to jest dziwne i nie logiczne ale Zrozum błąd prędkości to jest błąd elektrozaworu turbiny zamontowany jest za silnikiem od dołu na 2 śrubki na klucz 10. Najtaniej na świecie kupisz tu http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-ope ... 19702.html
jeśli go nie zmienisz to dobijesz turbinę i będziesz kolejne tysiąc do tyłu (przegazuj samochód i zobacz jak zmienna gemoeria "strzela" przy schodzeniu z obrotów . Ten błąd to nie wina abs , kół i czegokolwiek innego, kasowanie tu nic nie pomoże zbieraj na zawór.
Dalsze naprawy możesz dokonać SAM ale potrzebny jest tobie PIN lub SECURITY CODE, jak zwał tak zwał bez tego nie ruszysz. Musisz zakodowac/zalogować licznik, podejżewam , że przy korekcie przebiegu skasowali wszystko z licznika i wgrali od nowa temu wygląda na czysty i z dobrym przebiegiem. Szukaj jak zalogować licznik, trzeba wwpisać vin, imobilajzer i security code jak to zrobisz to może reszta problemów sama sie naprawi. Szukaj codu sprawdź papiery szukaj 4 cyferek często są jednak gdzieś napisane na książce gwarancyjnej , instrukcji obsługi , obudowie radia , schowku jak nie masz car pass to może jednak 4 cyferki się znajdą gdzie indziej .

Plan dla ciebie zaworek i kod, bez tego możemy tylko kasować błędy.

PO co jedziesz do mechanika? masz zaworek? masz kod? mechanik odzyska ci kod? abs nie jest zepsuty trzeba zakodować licznik

akumulator 60 może być
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

Postprzez KilleRDK » 5 sty 2016, o 23:02

Do mechanika oddaję na naprawę EGR (znajomy przy okazji sprawdzi czy reszta części jest ok) - już wcześniej podejrzewałem ten zawór. Zna się też na elektronice, więc ogarnie resztę.
Z czystej ciekawości: czy posiadając interfejs opcom i soft carprog mogę sam odczytać security code, czy też muszę mieć całe urządzenie carprog?
KilleRDK
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 gru 2015, o 22:03
Lokalizacja: Aleksandrów Kujawski
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Manuale i literatura - czyli zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.