Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem go)

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem go)

Postprzez kochamtuska » 7 lut 2016, o 16:14

Witam, od dłuższego czasu próbuję uporać się z filtrem dpf w swojej astrze. Na początek parametry.
Jest to Astra H z 2006r z silnikiem 1.9 CDTI o mocy 74 kw. filtr z dwiema rurkami.

Problem rozpoczał się gdy wracaem autostradą z Krakowa do Wrocławia. Włączył się tryb awaryjny a auto na autostradzie zwolniło do 30 km/h co mnie bardzo zdziwiło, po chwili mimo, że w trybie awaryjnym to z brakiem mocy ale te 100 kilka jechałem co kilkanaście kilometrów po prostu gasząc i odpalajac auto aby było tej mocy jednak trochę wiecej. Po tej trasie już jazda raczej tylko na zakupy przez kilka dni po czym juz nawet w mieście zaczął zapalać się tryb awaryjny. Wtedy mój ojciec oddał auto do mechaników. Wymienili czujnik różnicy cisnień i stwierdzili, że wyczyścili dpf mechanicznie ponieważ komputerem nie dało rady i skasowali za czyszczenie 600 zł. Po czym ja wróciłem z miesiecznego wyjazdu pojeździłem jeszcze kilka dni i dpf znów zapchany. Zaczęłem sprawdzać co mogło być powodem, zabrałem auto na podnośnik, okazało się, ze mechanicy nie odkręcili nawet wydechu. Wtedy uznałem, że sam wyczysczę filtr, niestety trochę w złej kolejności to zrobiłem bo nie sprawdziłem najpierw drożności rurek. Więc najpierw zdjęłem wydech wyczysciłem filtr osobiście myjką ciśnieniową i płynem, zrobiłem to bardzo dokładnie, przy okazji zaspawałem tuleje od czujnika EGT bo była popękana i przy myciu było widać jak wylatuje tamtędy woda. Po załozeniu filtra i pokasowaniu kompem błędów, wprowadzeniu do kompa, ze filr jest wyczyszczony pojeździłęm znów z miesiąc i filtr znów się zapchał. Wtedy sprawdziłem rurki miedzy filtrem a czujnikiem. W jednej znalazłem jakiś kawałek plastiku który nie wiem skad się tam wziął i blokował przepływ powietrza. Wyjęłem śmiecia i pojechałem na autostrade pewien, ze zaraz filtr mi się wypali, jechałem tak z 70 km co chwila gaszc i odpalajac auto w czasie jazdy. w kocnu po setkach odpaleń i zjeździe na parking kiedy juz miałem isc do sklepu filtr zaczą się wypalac. Więc jak najszybciej wyjechałem na ulice aby nie wypalał sie na postoju. Po tym znów pojeździęłm jakiś czas i filtr znów się zapchał tak, ze co chwila właczał się tryb awaryjny. Podpiełem auto pod kompa, znów czujnik ciśnienia, wymieniłem go na nowy (myślałem, że duże ciśnienie uszkodziło po prostu poprzedni). Niestety na nowym czujniku jeździłęm dalej z zapchanym filtrem dość długo az w koncu dpf się wypalił a przed tym cisnienie rozerwało mi rurke od EGR wymieniłem rurkę, ale to nie dało nic poza tym, ze moc lekko się zwiększyła. Teraz nadal pf zapchany, odpala ciagle tryb awaryjny a wypali się za pewne jak już ciśnienie będzie takie, że znów znajdzie inną drogę ucieczki. Ostatnio na zapłonie sprawdziłem też czy jest zasilanie na czujniku pokazało 2x po 5V czyli raczej prawidłowo. juz jakos w połowie tych problemów zaczęło mi pokazywać błąd zwiazany z obwodem świec zarowych. Wszystkie świece maja zasilanie, sprawdzajac je żarówką wyszło, ze są sprawne. Być moze maja zwarcie w środku. To było by na tyle. Liczę, ze ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć bo mi sie już skończyły pomysły co moze byc nie tak. I chciałbym uniknąć wycięcia DPF. :)
kochamtuska
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 lut 2016, o 15:35


Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez kochamtuska » 11 lut 2016, o 20:53

Ktoś pomoże?
kochamtuska
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 lut 2016, o 15:35

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez umek19 » 12 lut 2016, o 02:06

napewno wiesz ale masz problem, u kolegi nie wypalał sie filtr bo nie działał pierwszy bieg wentylatorów chłodnicy i wypalanie było zablokowane nawet komputerem nie pozwalało- wymiana opornicy wentylatorów pomogła, myśle, że problemem są spełnione warunki wypalania- temperatura silnika(uszkodzenie czujnika temperatury lub termostatu) ilośc paliwa w zbiorniku itp, może w tym kierunku sprawdzić. Kolejnym problemem jest to czemu on tak szybko sie zatyka- zobacz wtryski czy nie leją, egr się nie domyka i dpf nie uzyskuje odpowiedniego cisnienia(też tak miałem kiedys że uszkodzony egr blokował wypalanie), przepływomierz. Kiedyś natomiast jak wymieniłem wtryski i ich nie zakodowałem to bardzo często wypalał wiec jest tu wiele zależności. Fajnie wypala się w nocy komputerem na postoju to z tlumika iskry normalnie lecą :D . Wyczyść egr ale porządnie czyli wywierć w nim dziure i wybij trzpień godzina roboty i samochód rakieta.
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez kochamtuska » 12 lut 2016, o 08:48

wywiercić dziurę w EGR ? Gdzie i dlaczego.
kochamtuska
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 lut 2016, o 15:35

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez wojtak » 12 lut 2016, o 09:21

Podaj kody błędów jakie wyskakują.
Ilość paliwa w zbiorniku nie ma najmniejszego wpływu na wypalanie DPF. Ktoś kiedyś tak napisał i się rozniosło w świat. Nie ma to wpływu. Ja kilka razy zaobserwowałem wypalanie dpf na rezerwie, a raz nawet na głębokiej jak podjechałem na stację się zatankować to rozpoczął wypalanie.
wojtak
Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 13:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez umek19 » 12 lut 2016, o 10:07

kocham fora jak gość się pyta to nikt mu nie pomorze, jak coś powiesz to inni się odezwa ale tylko po to żeby cie skrytykować, a ja jak chciałem włączyć wypalanie to wyskoczyło mi ,że wypalanie nie możliwe bo za mało paliwa i co teraz?,

przecież napisałem czemu i dla czego "Wyczyść egr ale porządnie czyli wywierć w nim dziure i wybij trzpień godzina roboty i samochód rakieta." czyli wyjmij egr zobacz czy się nie zacina, czy zamyka się do końca jeśli się zacina to można go uratować , tak jak juz wcześniej pisałem , można go wyczyścić ale jak to zrobić ? trzeba wywiercić dziure i go wyczyścić a jeśli chcesz wydać kolejne 500 to nie czyść tylko kup nowy, sprawdzone czyszczenie egr pomaga na 2-3 lata jazdy po mieście ja mam 2 wyczyszczone i czekają na wymiane.

wielu to zaboli ta wiedza ale zrobisz jak zechcesz
Załączniki
egr clin2.jpg
egr clin2.jpg (43.22 KiB) Przeglądane 16255 razy
egr clin.jpg
egr clin.jpg (36.18 KiB) Przeglądane 16255 razy
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez wojtak » 12 lut 2016, o 10:15

No to mnie teraz zaciekawiłeś z tym wypalaniem. A gdzie Ci taki komunikat się wyświetlił? Nie odbieraj tego że Cie krytykuje - nie mam takiego zamiaru, uważam tylko z własnego doświadczenia że ilość paliwa nie ma wpływu na wypalanie - przynajmniej w moim samochodzie.
wojtak
Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 13:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez umek19 » 12 lut 2016, o 10:55

to nie chodzi o ilość paliwa a o spelnienie warunków np.
- warnek brak błędów silnika tj. gdy miałem błąd wentylatora chłodnicy ---- kasuje błąd wentylatora , wylączam klime( mimo błędu działała i wentylator włanczał sie na 2 biegu) bład da sie skasowac i go nie ma, programowo naciskam wypal dpf i co--- nic, wypalanie sie zaczyna i po chwili komunikat wypalanie nie możliwe usterka silnika wchodzisz w błędy błąd wentylatora, nie wypalało dpf ani podczas jazdy- wtedy przeciez wentylator nie potrzebny ani na postoju gdy wypalanie było włączane komputerem- wymiana opornicy i po problemie, samochód jak przyjechał miał błąd filtra cząstek stałych
- jak podłączam komputer to u mnie jest lista np. temperatura silnika do wypalania minimalna to taka itp ---- na zimnym silniku nie wypala się dpf a moze u kolegi jest inaczej i na zimnym się da wypalić??????????????????????????????????????? , może kolega z usterką też nie wie , że silnik musi mieć odpowiednią temperature żeby wypalanie nawet samo z siebie sie zaczęło i z tego co pamiętam to jest tam że minimalna ilośc paliwa to tyle( żeby włączyc to programowo)
- masz racje ilośc paliwa nie ma wpływu, bo jak bedzie ostra rezerwa to może wypalanie wcale się nie wlączyć albo włączenie tego komputerowo czyli przez jakis program interfejs będzie nie możliwe
-osobiscie nie chcaiłbym nawet gdyby było to możliwe żeby podczas wypalania na postoju włączonego komputerem samochód zgasł w wyniku braku paliwa
Tak jak widać samochód niby sprawny wszystko nowe , mechanicy wszystko wiedzą i kupa pieniedzy wydana a nie jeździ , błędów brak tylko tak jak pisał czasami zapla się problem ze świecami
- nawet kolega sam napisał "stwierdzili, że wyczyścili dpf mechanicznie ponieważ komputerem nie dało rady" czyli jest problem, że nie wypala
- a może głupi czujnik temperatury silnika jest zepsuty i cały to problem wypalania
- a czemu jak jechałem volvo i była rezerwa to wyłączylo mi radio , klimatyzacje? a jak zatankowałem to wszystko zaczęło działać, a jak jadę renówką i nie zapnę pasów to wyłącz się radio-- to co zapięcie pasów nie ma wpływu na radio? ilość paliwa nie ma wpływu na radio? przecież to tylko radio, wracamy do warunków wypalania- musi wszystko działać tak jak trzeba
Ostatnio edytowano 13 lut 2016, o 16:57 przez umek19, łącznie edytowano 1 raz
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez kochamtuska » 12 lut 2016, o 16:05

mam 2 błędy, ciagle coś z obwodem swiec (sprawdzane na zarówkę dziaają pewnie maja jakiś problem z wiazką czy sterownikiem, przez to zawszena zimnym zapala mi tryb awaryjny na kilkanaście sekund do max 2 minut). EGR czyściłem, lecz bez wiercenia. Chwile przed tym jak zaczęły się problemy z DPF. Oprócz błedu z obwodem świec jest błąd czujnika ciśnienia DPF tak jets to napsiane na kompie. czujnik ciśnienia wymieniony 2 razy.
kochamtuska
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 lut 2016, o 15:35

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez umek19 » 12 lut 2016, o 16:28

czyszczenie bez wiercenia nic nie daje wiem bo sam to przeżyłem( chodzi o wyczyszczenie trzpienia bo sie zacina), wykręć te swiece i zobaczysz czy są dobre , wiele razy żarówka się świeciła a świeca nie grzała albo uszkodzony przekażnik przy akumulatorze, a po wymianie czujnika cisnienie nie trzeba tego zaprogramować??? tego nie pamietam czy w tym też trzeba, może bezpiecznik od świec?
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.