Witam,
Podłączyłem dzisiaj OP-COM'a i znowu odczyt błędów pokazuje:
w module ABS/ESP:
U2143 - Mag. CAN - brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy (SAS)
(00) - Obecny
U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Obecny
U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Obecny
U2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00) - Obecny
w module CIM:
U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Nie występuje
U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS
(00) - Nie występuje
Po wykasowaniu tych błędów wracają. Nie da się ich wykasować całkowicie :/
Dodatkowo nie daje mi spokoju "żarzenie się" przy wyłączonym silniku przycisków na kierownicy od sterowania radiem oraz menu komputera o którym już pisałem wcześniej. Sprawdziłem miernikiem i w kostce która jest podłączona do przycisków z lewej strony kierownicy (sterowanie radiem) jest cały czas napięcie 5V na przewodzie koloru niebieskiego tak jak to widać na załączonym zdjęciu. Przez to żarzą sie przyciski i przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki nadal działa klakson. Czy to jest normalne? Jeśli ktoś jest w stanie sprawdzić u siebie czy również ma napięcie na tym przewodzie, będę bardzo wdzięczny. Moim zdaniem nie powinno tak być. Niby niskie napięcie ale z biegiem czasu może rozładować aku. Nie chciałbym aby nowy aku zaraz szlak trafił. Spotkałem się już z radą żeby odłączyć sterowanie, jednak nie jest to rozwiązanie na dłuższą metę bo po odłączeniu kostki od przycisków w kierownicy nie mam klaksonu.