przez umek19 » 6 paź 2016, o 22:21
Moim zdaniem twoja lampa to anglik ale:
opcja 1 - źle włożona żarówka albo wymień na inną żarówkę i dobrze ją załóź
opcja 2- ktoś wymienił odbłyśnik na angielski- jeśli nie masz soczewek i odbłyśnik angielski to nic z tym nie zrobisz czyli możesz rozkleić lampę i wymienić odbłyśnik albo kupić nową lampe
homolgacja e1 nic nie znaczy bo oznacza tylko kraj w jakim była lampa homologowana czyli e11 bedzie oznaczało homologacje europejska w wielkiej brytanii ale może być przeznaczona na ruch prawo stronny co "oznaczają strzałki" - sprawdziłem 4 samochody i we wszystkich sa oznaczenia jak u Ciebie a lampy świeca prawidłowo w mojej astrze też strzałki są w ta stronę jak u ciebie
znalazłem cos takiego ale jak to sie ma do rzeczywistości ?:
"Na kloszu lampy, na mocowaniach lub plastikowych elementach wybijane są cechy homologacji.
Dla nas najistotniejsze to, czy lampa posiada homologację "E", czyli dopuszczenie do ruchu w Europie.
Może występować jako samodzielna litera "E" w kółku, lub może występować przy niej numer, który oznacza kraj wydający homologację:
E1 - Germany. E2- France. E3- Italy. E4- Netherlands. E5- Sweden. E6- Belgium. E7 - Hungary. E8- Czech Republic. E9- Spain. E10- Yugoslavia. E11- Britain. E12- Austria Lee. E13- Luxembourg. E14- Switzerland. E16- Norway. E17- Finland. E18- Denmark. E1 9-Romania. E20- Poland. E21-- Portugal. E22- Russia. E23- Greece. E25- Croatia. E26- Slovenia. E27- Slovakia. E28- White Russia. E29- Estonia. E31- Bosnia and Herzegovina. E37- Turkey.
Oczywiście nie oznacza to, że w Polsce możemy używać tylko lamp z homologacją E20 - każda jest akceptowana, gdyż kraje UE zobowiązane są do akceptowania swoich homologacji.
Następnie na kloszu znaleźć możemy informację jakie źródło światła może być używane w lampie:
A - Pozycyjne
B - Przeciwmgłowe
C - Mijania
R - Drogowe
CR - Drogowe i mijania
C/R - Drogowe albo mijania
HC - Halogenowe mijania
HR - Halogenowe drogowe
HCR - Halogenowe drogowe i mijania
HC/R - Halogenowe drogowe albo mijania
DC - Ksenonowe mijania
DR - Ksenonowe drogowe
DC/R - Bi-xenon
Znak ukośnika "/" oznacza, że dane lampy nie mogą świecić się jednocześnie.
Zagadnienie dlaczego te literki mają takie wielkie znaczenie opiszę później, bo to bardzo ważna rzecz.
Dodatkowo, na kloszu najczęściej naniesiony jest typ żarówki, który może być użyty:
H1, H3, H4, H7 dla żarówek halogenowych, oraz D2S lub D2R dla lamp wyładowczych ( xenon ).
Należy pamiętać, co jeszcze raz powtórzę, że lampa posiada homologację jedynie gdy używa się jej z typem żarówki, dla jakiej została zaprojektowana!
Dla przykładu: jak odczytać homologację lampy, która posiada oznaczenie na kloszu: "HC/R 25 E3 03A 32507" ?
Już wyjaśniam:
"HC/R" oznacza lampę halogenową ( "H" ), "C" światło mijania, a "R" światło drogowe. Ukośnik mówi, że światła te nie mogą świecić jednocześnie;
"25" dostarcza nam informacji o intensywności światła reflektora;
"E3" oznacza, że reflektor został zatwierdzony zgodnie z obowiązującymi przepisami UE we Włoszech;
"03A" oznacza, że w reflektorze zawarte jest światło postojowe ( "A" ), a przepisy go dotyczące zmieniano trzy razy;
"32507" to pięciocyfrowy numer homologacyjny.
Dodatkowo na lampie mogą znajdować się wybite strzałki, które informują czy reflektor jest dopuszczony do ruchu prawostronnego ( "<--" lub brak strzałek ), lewostronnego ( "-->" ) lub lampy są symetryczne i można używać ich w USA ( "<-->" )."
Może po tej nalepce coś się wyjaśni bo tak na pewno oznaczona jest lampa do ruchu prawostronnego
- Załączniki
-
- lampa.jpg (27.08 KiB) Przeglądane 17731 razy
-
- TA LAMPA NA PEWNO JEST NA RUCH PRAWOSTRONNY
- lampa1.jpg (103.84 KiB) Przeglądane 17732 razy
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.