Witam.
Zakupiłem Astrę pół roku temu i od tego czasu mam z nią same problemy.
Silnik 1.7CDTI 110KM.
Po zakupie falowały obroty, wymieniłem zawór SCV, wszystko było ok.
Jakieś 2 miesiące temu wymieniony został sterownik silnika gdyż poprzedni był już całkowicie zaśniedziały na stykach przez co auto szalało. Pojeździłem 2 miesiące i napotykam teraz następujące problemy.
1. Obroty silnika na biegu jałowym.
Jadąc na luzie obroty wynoszą ok. 850 lecz średnie spalanie nie spada do 0.6l/godzinę, a utrzymuje się w granicach 4l/100km, mam wrażenie że ma na to wpływ wciskanie hamulca. Hamując widzę, że jak się auto toczy to wynoszą to 850, a po zatrzymaniu spadają do ok 700 i auto zaczyna się trząść. Dzieje się tak na rozgrzanym silniku.
2. Raz na jakieś dwa tygodnie, po dłuższej jeździe, zatrzymaniu i wciśnięciu hamulca autem zaczyna narywać, obroty szaleją a średnie spalanie spada do ok 0.3l/godzinę. Trwa to ok 15 sekund i wraca do normy.
Jaki może być powód takiego zachowania?