przez darekg530 » 12 gru 2016, o 18:30
Witam! Niedawno zaczęła mi się świecić kontrolka od Air Bag.Po wyłączeniu samochodu kontrolka gasła po czym znów się zapalała. Przeszukałem kilka naście postów na ten tema, które nie wnosiły nic specjalnego do sprawy. Ponieważ uporałem się z tym problemem pragnę podzielić się swoja wiedzą. Tak jak wspomniałem wcześniej kontrolka po wyłączeni zapłonu gasła by za jakiś czas się pojawić. Zacząłem przyglądać się bliżej całej sprawie. Zauważyłem ze przy kręceniu kierownica zaczyna zapalać się kontrolka.Zrobiłem nawet pomiar opkomem przy kręceniu kierownica błąd poduszki się pojawia a rezystancja rośnie z 2.7 Ohma do 7.Po sczytaniu błędu okazało się że jest to błąd B0012 - Obwód zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 1), rezystancja za wysoka. za jakiś czas doszedł drugi błąd B0012 - Przerwany obwód zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy (etap 1).Objawy które wystąpiły nakierowały mnie na moduł CIM w kierownicy. Sam moduł a właściwie jego płyta (elektronika ) nic nie maja do poduszki powietrznej. W module CIM jest tylko jedna rzecz związana z Air Bag . jest to taśma która obraca sie razem z kierownicą i zapewnia "łączność " z sterowaniem radia z kierownicy itd. Przez tą taśmę przechodzą cztery ścieżki które zasilają odpalanie poduszki powietrznej . Taśma łączy się z jednej strony z wtyczkami do poduszki z drugiej strony z łączem, które dalej biegnie sobie przez wiązkę, Po rozebraniu taśmy okazało się że zaczyna w jednym miejscu pękać. I to właśnie jest przyczyna pojawiania się kontrolki Air Bag i w/w błędów. Można wymienić taśmę na nową i to chyba najprostsze rozwiązanie. ja jednak postanowiłem taśmę przyciąć i przylutować do łączy.Teoria bardzo prosta , wykonanie już trochę mniej.Pierwsze trzeba uważać na taśmę ponieważ trzeba ją umiejętnie później włożyć i ustawić w pozycji koła na wprost bo inaczej taśma zostanie zerwana. Ja policzyłem obroty taśmy podzieliłem na pół i wyszło mi 10 obrotów w lewo i 10 w prawo. Drugie trzeba wyjąć do lutowania samo łącze, żeby je wyjąć trzeba w odpowiednie miejsca wsunąć coś bardzo cienkiego i płaskiego tak by zwolnic małe zaczepy na wtyczce (1 szt) i łączu (3 szt).Po tym wszystkim odciąłem końcówkę taśmy i zostawiłem sobie miedziane ścieżki na łączu do którego fabrycznie są zgrzane. Uznałem że lepiej będzie mi się lutować miedz do miedzi. Po całej operacji poskładałem Cim i wykasowałem błędy. przejechałem ok 40 km i na razie jest O.K Podsyłam fotki. Prz y otwieraniu Cim proszę uważać bu nie zmienić pozycji małego białego kółeczka, w przeciwnym razie czeka nas kalibrowanie kąta skrętu kierownicy. Nie jestem fachowcem a domowym majsterkowiczem ale mam nadzieje że udało mi się przybliżyć temat.
- Załączniki
-
- Bez_tytułu_1.jpg (228.22 KiB) Przeglądane 16283 razy
-
- 20161212_084145.jpg (244.63 KiB) Przeglądane 16287 razy
-
- received_1893853254168901.jpeg (140.41 KiB) Przeglądane 16288 razy
Ostatnio edytowano 12 gru 2016, o 18:43 przez
darekg530, łącznie edytowano 1 raz