Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.
Moderator: piotii
przez mirek_smok » 6 lut 2019, o 10:15
Adrianuss90 napisał(a):mirek_smok napisał(a):Adrianuss90 napisał(a):Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER 134kkm przebieg od nowości zalewamy 5w30 gm A od 4lat poprzedni właściciel zalewał 5W30 LM TopTec4600 chce przejść na 5W40 bez normy dexos2 tylko Full sapsa dobrego to co tego Fuchs
Edit: od 200km zalany jest archoil ar2300
Zalej tym
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 5L
jestem zachwycony zużycie na 10 000 , zerowe to samo na miarce od momentu zalania a zaraz mam zmianę , też robiłem ar2300 bo bo jak kupiłem zalałem dexosa a to straszna lipa co rano słuchałem zaworów , do oleju dodałem ar9200v2. Na moim silniku nie zamierzam eksperymentować na prawie 250k .
Tak jak pisałem post wyżej zalewam Eurol Synergy 0W40 z dodatkiem AR9200v2
To nie zapomnij napisać ile ci wciągnie na 10k a z drugiej strony ciekawe jak zawory na zimnym czy będzie słychać przy odpalaniu .
Odważny jesteś albo bogaty nie pamiętam żeby ktoś polecał ten olej do tego silnika , ja tam nie ryzykuję sprawdzony olej dla mojego silnika nie to 2.0 ale też byle czego nie można zalać .
-
mirek_smok
- Klubowicz
-
- Posty: 136
- Dołączył(a): 9 kwi 2018, o 13:38
- Silnik: 1.6T Z16LET
przez Adrianuss90 » 6 lut 2019, o 10:30
Tego 5W30 wciąga mi 1.5-2l/10kkm tego 0W40 powinno mniej
-
Adrianuss90
- Starszy kierowca
-
- Posty: 32
- Dołączył(a): 15 sty 2018, o 23:32
- Silnik: 2.0T Z20LER
przez mirek_smok » 6 lut 2019, o 10:36
To może ceramizer najpierw , jak kupiłem auto to wlałem , przy 2 zmianie dodałem ar9200c2 , teraz bedzie 3 to nic nie doleje ale lm dalej .
-
mirek_smok
- Klubowicz
-
- Posty: 136
- Dołączył(a): 9 kwi 2018, o 13:38
- Silnik: 1.6T Z16LET
przez Adrianuss90 » 6 lut 2019, o 11:38
Teraz jeżdżę z plukanka ar2300 przy wymianie wleci ten ar9200v2 zobaczymy jak się sprawdzi
-
Adrianuss90
- Starszy kierowca
-
- Posty: 32
- Dołączył(a): 15 sty 2018, o 23:32
- Silnik: 2.0T Z20LER
przez mirek_smok » 8 lut 2019, o 15:29
Obniża konsumpcję oleju
w opisie ar2300 , jak przetestujesz napisz co dało .
-
mirek_smok
- Klubowicz
-
- Posty: 136
- Dołączył(a): 9 kwi 2018, o 13:38
- Silnik: 1.6T Z16LET
-
piotii
- Moderator
-
- Posty: 332
- Dołączył(a): 8 paź 2018, o 16:08
- Lokalizacja: Chociszew
- Silnik: 1.6 Z16XEP
-
przez Adrianuss90 » 8 lut 2019, o 20:15
piotii napisał(a):silnik spalinowy konstrukcja XX wieku
- silnik pracuje-- potrzebuje filtr powietrza, filtr oleju , olej taki jaki producent przewidział
- minie czas, lub przebieg -- utraty własności oleju i zadań filtrów -- to wymieniamy
- silnik traci swoje parametry, naprawiamy go, lub wymieniamy na inny
inne pomysły, to leczenie "syfa" pudrem
Idąc tym tokiem myślenia w momencie gdy w silniku zebrał się nagar muszę wymienić go na inny najlepiej nowy aby nie było nagarów ;p
Zapieczone pierścienie tłokowe, jeśli płukanka je ruszy to po co rozbierać cały silnik i wydawać parę tysięcy na jego remont?
-
Adrianuss90
- Starszy kierowca
-
- Posty: 32
- Dołączył(a): 15 sty 2018, o 23:32
- Silnik: 2.0T Z20LER
przez mirek_smok » 9 lut 2019, o 10:38
Może nie na temat ale czy ktoś stosował filtr powietrza opel k&n , na youtube w testach ma dobre wyniki ?
-
mirek_smok
- Klubowicz
-
- Posty: 136
- Dołączył(a): 9 kwi 2018, o 13:38
- Silnik: 1.6T Z16LET
przez Adrianuss90 » 9 lut 2019, o 16:27
Posiadam wkładkę od k&n u mnie w asterca działa dobrze
-
Adrianuss90
- Starszy kierowca
-
- Posty: 32
- Dołączył(a): 15 sty 2018, o 23:32
- Silnik: 2.0T Z20LER
przez piotii » 9 lut 2019, o 21:36
Adrianuss90 napisał(a):piotii napisał(a):silnik spalinowy konstrukcja XX wieku
- silnik pracuje-- potrzebuje filtr powietrza, filtr oleju , olej taki jaki producent przewidział
- minie czas, lub przebieg -- utraty własności oleju i zadań filtrów -- to wymieniamy
- silnik traci swoje parametry, naprawiamy go, lub wymieniamy na inny
inne pomysły, to leczenie "syfa" pudrem
Idąc tym tokiem myślenia w momencie gdy w silniku zebrał się nagar muszę wymienić go na inny najlepiej nowy aby nie było nagarów ;p
Zapieczone pierścienie tłokowe, jeśli płukanka je ruszy to po co rozbierać cały silnik i wydawać parę tysięcy na jego remont?
Dlaczego zebrał się nagar ?
Dlaczego zapiekły się pierścienie tłokowe ?
-
piotii
- Moderator
-
- Posty: 332
- Dołączył(a): 8 paź 2018, o 16:08
- Lokalizacja: Chociszew
- Silnik: 1.6 Z16XEP
-
Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości