Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

USB zamiast zapalniczki

Moderatorzy: piotii, miranda

USB zamiast zapalniczki

Postprzez tyniecdg » 13 kwi 2019, o 09:53

Witam,

jakiś czas temu, wpadłem na pomysł wymiany gniazdka zapalniczki na USB, https://allegro.pl/oferta/usb-5v-4-2a-gniazdo-samochodowe-ladowarka-12v-p-7332875016?reco_id=d42270b2-5dc8-11e9-8dea-246e96320fe8&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020, po wymianie jest jeden problem, to podświetlenie USB ciągle świeci i nie gaśnie nawet po kilku godzinach, i moje pytanie do was

Czy takie podświetlenie może rozładować mi akumulator ? Jeżeli tak to jak podpiąć żeby gasło jak podświetlenie zapalniczki po zgaśnięciu silnika ?

Kable jakie tam były to 2GND które połączyłem razem i 12v

Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi :)
tyniecdg
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 13 kwi 2019, o 09:41
Silnik: 1.4 Z14XEP


Re: USB zamiast zapalniczki

Postprzez Patrykus » 14 kwi 2019, o 07:00

Poszukaj tematów które już były nie raz o przerobieniu gniazda zapalniczki aby działało po zapłonie, dołożenie przekaźnika
Patrykus
Weteran
 
Posty: 522
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 13:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: USB zamiast zapalniczki

Postprzez soltys_viara » 14 kwi 2019, o 11:49

należałoby sprawdzić jaki prąd pobiera to podświetlenie, pewnie znikomy ale oczywiście lepiej żeby gasiło po wyłączeniu silnika.
Tak jak napisał Patrykus należy przerobić trochę gniazdo dokładając przekaźnik. Tylko wtedy zarówno podświetlenie jak i gniazda USB działały by po zapłonie.


tyniecdg napisał(a):
Kable jakie tam były to 2GND które połączyłem razem i 12v



a te kable to skąd? z instalacji czy z zakupionego gniazda?
soltys_viara
Klubowicz
 
Posty: 173
Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: USB zamiast zapalniczki

Postprzez tyniecdg » 15 kwi 2019, o 08:09

Dziękuje za odpowiedzi, soltys_viara miałem na myśli fabryczne kable, multimetr mi nic nie pokazywał ale, jak znalazłem w internecie ze ten mały kabelek tez ma 12v po zapłonie to sprawdziłem bezpieczniki i od tego kabelka miałem spalony, po wymianie 12v wróciło. Mam jeszcze jedno pytanie, na innej stronie widziałem jak pod taki przekaźnik podłączyć rejestrator jazdy i gniazdo żeby ruszało po zapłonie, i teraz pytanie czy jak bym podłączył tak radio, bo mam nie fabryczne to instalacja to wytrzyma jak bym dał większy bezpiecznik niż 15A ?
tyniecdg
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 13 kwi 2019, o 09:41
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: USB zamiast zapalniczki

Postprzez soltys_viara » 15 kwi 2019, o 09:57

tyniecdg napisał(a):miałem na myśli fabryczne kable, multimetr mi nic nie pokazywał ale, jak znalazłem w internecie ze ten mały kabelek tez ma 12v po zapłonie to sprawdziłem bezpieczniki i od tego kabelka miałem spalony, po wymianie 12v wróciło.


no właśnie coś mi tu nie pasowało ;) Do zapalniczki dochodzą dwie wtyczki, jedna która ma napięcie 12V występujące stale i masę. To jest zasilenie gniazda. Druga wtyczka ma tylko 12V po zapłonie i to jest do zasilenia podświetlenia. Masa do podświetlenia jest brana z zasilania gniazda.

tyniecdg napisał(a):multimetr mi nic nie pokazywał


ale co mierzyłeś tym multimetrem? i w jaki sposób podłączyłeś?

tyniecdg napisał(a):Mam jeszcze jedno pytanie, na innej stronie widziałem jak pod taki przekaźnik podłączyć rejestrator jazdy i gniazdo żeby ruszało po zapłonie, i teraz pytanie czy jak bym podłączył tak radio, bo mam nie fabryczne to instalacja to wytrzyma jak bym dał większy bezpiecznik niż 15A ?


Po pierwsze trzeba sprawdzić jakie inne odbiorniki prócz zapalniczki działają po tym obwodzie. Tego już nie pamiętam czy na tym bezpieczniku była tylko zapalniczka czy coś jeszcze i jaki oryginalny bezpiecznik tam siedzi. Zmierzyć maksymalny prąd tych odbiorników jeśli występują.
Po drugie pomierzyć pobór maksymalnego prądu przez radio i inne urządzenia, które potencjalnie będziesz podłączał pod zapalniczkę/USB
Jeśli suma tych prądów nie będzie większa niż te 15A to instalacja wytrzyma bo do takich prądów powinna być przystosowana.

Nie możesz dać sobie większego bezpiecznika bo to bezpiecznik ma być najsłabszym ogniwem w obwodzie,
soltys_viara
Klubowicz
 
Posty: 173
Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
Silnik: 1.4 Z14XEP


Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości

cron
stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.