przez deodekabokat » 5 cze 2019, o 13:53
Dobrze że zaczepiasz ten temat. Musisz uporządkować kilka informacji.
1) W dziedzinie CD30 lub CD30mp3Twoje radio to grundig lub blaupunkt.
1.1) Grundig -> Przyciski numeryczne macierz 3x3 (jest szansa że twoje radio ma, a raczej jest taka że takie radio z obsługą AUX dokupisz), jeżeli radio ma wejście nie aktywne wtedy musisz je aktywować softem. Sam lub dodatkowy koszt
1.2) Blaupunkt -> Przyciski numeryczne macierz 2x3 (nie ma szansy że radio Blaupunkt od AH ma AUX w radiu Blapupunkt. Takie radio z AUX będzie do Vectry lub Merivy.
2) Radia w AH celem ochrony przed złodziejami są parowane z wyświetlaczami. Czyli po odłączeniu klemy radio nie prosi o KeyCode i nie wyświetla (zdaje mi się) SAFE tylko cyklicznie pika mówiąc że nie jest sparowane z wyświetlaczem (może ktoś potwierdzić). Aby radio swobodnie adoptować do swojego samochodu radio przed sprzedażą (najlepiej podłączone jeszcze w rodzimym samochodzie) musi być rozparkowane z wyświetlaczem. Handlarze mówią na to wylogowane. Rzadko zdarzają się takie radia, bo nikt nie zaprząta sobie głowy podłączaniem akumulatora i wylogowywaniem radia gdy trzeba ciąć kable i rwać plastiki. Dla tego też często radia sprzedawane są w zestawach z wyświetlaczem. Wtedy o ile jest to sparowany zestaw, trzeba wymienić radio oraz wyświetlacz. Jeżeli radio zostało wylogowane wtedy wystarczy opcomem aktywować funkcję „Enable theft protection” czyli sparować je z wyświetlaczem. Jeżeli kupisz radio sparowane bez wyświetlacza, musisz liczyć się z koniecznością wizyty u kogoś kto zajmuje się elektroniką w samochodzie pozostawienie mu od 50 do 100 cebulionów za rozparowanie radia z wyświetlaczem bez wyświetlacza.
3) CD50 Phone nie ma wejścia AUX
4) CD40 Opera nie ma AUX
5) CD70 i DVD 90 nie wiem
6) Pozostaje jeden z alternatywnych sposobów podłączenia AUX do obecnego radia.
6.1) Poprzez przejście przez wejście PHONE, podlutowując się pod wejście zestawu głośnomówiącego. Trzeba to zrobić w środku radia bo oryginalnie wejście PHONE jest monofoniczne i trzeba je poprzez przecięcie jednej ścieżki i podlutowanie dwóch kabelków ustereowić (czy jakoś tak). Każde radio posiada wejście Phone, nie widziałem innego ale mogę się mylić. I wejście to włącza się poprzez zewnętrzny pin z tyłu radia. Podłączając go do masy samochodu. Bajecznie proste. Wadą tego rozwiązania jest to że takie przygotowane przez nas wejście nie będzie wyłączało się razem z kluczykiem tak jak to robi oryginalne radio i będzie zawsze aktywne i radio nie zgaśnie (przynajmniej mi po kilku minutach testu znudziło się czekanie). Trzeba by dorobić jakąś logikę która rozłączyła by pstryczek po wyjęciu kluczyka.
6.2) Wykorzystanie do tego celu wejścia liniowego z przetwornika CD. Podlutowuje się AUX pod wejście przedwzmacniacza kompaktu. Wymóg jest taki że trzeba sobie nagrać płytę z ciszą bo inaczej wejście nam nie wystartuje
6.3) Wykorzystanie do tego celu toru AM radia. Czyli po przełączeniu radia na AM mamy aktywne wejście AUX. Tracimy zupełnie możliwość korzystania z radia AM, ja osobiście na falach długich nigdy niczego nie słyszałem, no jak byłem małym dzieckiem to mi bajki puszczali. Nie znalazłem porządnego tutoriala lub artykułu na ten temat, chociaż niektórzy widzieli słyszeli, to przyparci do muru ginęli z forum. Scalak radia przesyła dane cyfrowo więc to chyba jest wyjście niemożliwe do zrealizowania.
Ja osobiście najchętniej skorzystałbym z opcji 6.3 ale utknąłem. Znalazłem radio Blaupunkta z AUX IN oczywiście nie od AH tylko od VC i już miałem kupować jak tknęło mnie że przecież radio steruje klimą i td. a VC ma przecież dwie strefy…… No i nie wiem czy w AH to zadziała. Panel ostatecznie można by przekręcić ze swojego radia żeby był łamany i licował z konsolą. Na obecną chwilę jestem w trakcie realizacji 6.1 Jako rozwiązania nie wymagającego dodatkowych nakładów (radio mam nie?). Dołożyłem pin do wtyczki i fakt przełącza się w tryb telefonu i chyba w następnym tygodniu chyba przylutuję kable audio.