Moderatorzy: piotii, miranda
przez Patrykus » 13 cze 2019, o 08:00
nie pamiętam już dokładnie ale kiedyś na innym forum były informacje od których nr radia w przypadku CD70/DVD90 było fabrycznie AUX, u siebie sprawdzałem to po aktywacji zakładki aux, lecz była totalna cisza , więc brakowało wlutowanych elementów, co do przedniego panelu i przekładki to trzeba się nadziobać, z tego co wiem ( nie robiłem u siebie ) to przede wszystkim odlutowanie środkowej gałki, co do wskazań na wyświetlaczu - kwestia wprowadzenia odpowiedniego indeksu po aktywacji BC, miałem u siebie 3 wartości jak piszesz, CD70 w konfiguracji z kolorowym CID. Niestety od dłuższego czasu po kilku oplach zmieniłem całkowicie markę pojazdu i nie jestem w stanie już nic sprawdzić - przynajmniej teraz nie jestem niewolnikiem DPF jak to miało miejsce w moich dieslach AH i ZB pomimo iż posiadam filtr ale mokry. Wracając do samego AUX nie wiem czy warto, jakość dźwięku przy tych radyjkach d...y nie urywa, audio fabryczne w oplach tej generacji nie powala na kolana
Oczywiście najlepiej trafić na radio rozparowane z autem, dalej to już robota opcomem
-
Patrykus
- Weteran
-
- Posty: 522
- Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 13:23
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR
przez deodekabokat » 14 cze 2019, o 12:18
Z tego co widziałem to przekładka panelu nie powinna byc trudna i nie trzeba nic lutować. Nie przekładał bym samego plastiku tylko cały panel przykręcany i przepięcie wiązki. Chm toś mnie pocieszył bo chętnie bym miał średnie spalanie na BC. Mój opcom jest jakiś ubogi i stronka z indeksami jest pusta ale może podjadę do kogoś kto ma coś świeższego.
Co do dźwięku to jakość jak jakość powiem żeby mi słoń na ucho nadepnął ale jak na słuchanie Spotify nie myślę że potrzeba jest coś lepszego. Tu wąskim gardłem będzie i tak limitowana transmisja danych. Flaców nie będę słuchał na tym wejściu więc nie będzie mnie to denerwowało. To też tandem z głośnikami, przyznam że już trochę tych różnych radyjek słyszałem i mój Blaupunkt jest w miarę znośny jak dla mnie.
-
deodekabokat
- Klubowicz
-
- Posty: 88
- Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez marioforever » 15 cze 2019, o 21:51
Witam jestem nowy i podepne sie pod temat z dwoma pytankami mam radio CD 30 i niezależnie czy slucham radia czy Cd dzwiek jest bardzo plaski 0 basow nawet jak w opcjach ustawie basy ma +12 to lipa nic nie dudni czy astra tak juz mam czy moze u mnie bylo cos grzebane? Moze to fabryczne glosniki takie lipne?
2. Czy jesli wymienil bym calkowicie radio na zwykle bo widzialem takie opcje (radio u gory a na dole poleczka) to jak wtedy sterowac wyswietlaczem i opcjami. Mam wyswietlacz GID.
3. Jesli bym kupil taka zmieniarke jak ktos zasugerowal to jak to podlaczyc?
-
marioforever
- Nauka jazdy
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 10 cze 2019, o 16:03
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez deodekabokat » 26 cze 2019, o 19:42
Szukam konektorów do tego złącza. Mam radia z AUX u muszę dorobić wiązkę. Kupiłem mini ISO ale są za duże.
- Przechwytywanie.GIF (202.15 KiB) Przeglądane 8482 razy
-
deodekabokat
- Klubowicz
-
- Posty: 88
- Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez deodekabokat » 27 cze 2019, o 13:10
Radio wymienione. Piny do tego złączą nie do dostania tak sobie. Mam na działce wyprutą wiązkę od Zafiry tam gdzieś przy klimie takie własnie wtyczki to może coś znajdę, już mi ta wiązka dawała kable do tempomatu do ecu to może się przyda jeszcze raz.
Jedyne piny jakie znalazłem do tego złącza to w TME
https://www.tme.eu/pl/details/342900/zl ... 4carmedia/
i trzeba kupić setkę. Na razie włożyłem takie podobne. Łączą dobrze.
Dalej radio normalnie sie uruchomiło i oczywiście piszczało "SAFE" aktywowałem opcję antykradzieżową i jest git.
Panel przedni, no nic nie trzeba lutować 1,5min roboty tylko boczne 4 wkręty na taki duży torx, trzymają od razu takie mosiężne blaszki/zatrzaski/ Panel na wierzchu. W drugim radiu ta sama operacja. Nawet nie trzeba by plomb zrywać. Drugi panel pasuje idealnie i wszystko działa jak należy. AUX aktywuje się przyciskiem AM/FM lub telefonem z kierownicy (lewa rolka dolny przycisk) .
Jakość. Chm no jest zdecydowanie inna. Gdzieś słyszałem że Grudgig to lepszy a Blapupunkt to gorszy. Nie mogłem tego zajarzyć bo sam mając Blaupunkta nie specjalnie było sie do czego przyczepić. Dobre basy i średnica. Sopran lekko wycofany. Wszystko pasi, a te nowe radio zupełnie inaczej. Wszystko przesycone basem, że aż drzwi zaczęły brzęczeć i góra tak jakoś bardziej tępo. Rozebrałem i cóż. Zupełnie inne środki. Inaczej rozplanowane płyty nawet kluczowe komponenty inne. Końcówki mocy takie same co prawda ale tory zupełnie inne. Mam gdzieś zdjęcia jeżeli kogoś to interesuje mogę wrzucić. Pomyślę czy starego radia nie przerobić na tel mute bo jednak trochę lepiej gra.
Trzeba gdzieś wyprowadzić złącze na AUX bo na razie jest na kablu, ale złącze kupiłem takie panelowe i chyba wydrukuję sobie wkład zamiast popielniczki i tam umieszczę gniazdo jack.
Pisze to wszystko, bo dużo opinii się naczytałem i tu i na elektrodzie że się nie da czy coś nt. jakości. Długo kopałem, a skoro już sobie pomagamy, to niech zainteresowani sobie mają. Da się i nie jest z tym dużo roboty. Raczej potrzebne chęci. Radia od VC nie są drogie a i przecież wylogowane stare radio ma też swoją wartość więc reasumując taki swap można liczyć jako kilka dyszek. Bolączka wejścia AUX w AH to poważny temat. Stara AG miała zwykłe radio więc i nie było z tym żadnego problemu nowsze podejrzewam że już od AJ mają normalnie panel z AUX. Taka dziura konstrukcyjna powstała w AH model przejściowy radio już dedykowane ze sterowaniem z kierownicy i do tego z radia steruje się BC a jeszcze nie czas na AUX.
-
deodekabokat
- Klubowicz
-
- Posty: 88
- Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
- Silnik: 1.8 Z18XE
Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości