Witam.
Mam nietypowe pytanie i nie mam siły jeździć już po mechanikach czy diagnostykach komputerowych , a i tak narazie nikt nie doszedł do tego co może dolegać samochodowi. Mianowicie posiadam Astrę H kombi 2006 rok 1.9 CDTI 120km 8V. Od razu dodam , że auto nie ma klap wirowych , DPF jest usunięty fizycznie i z ECU, EGR wyłączony i zaślepiony, turbina nowa przejechane na niej tysiąc km , N75 nowy, pierścienie na tłokach też nowe stare były zapieczone wszystko ma po tysiącu km. Problem polega na tym , że auto nagle traci moc bez reguły czy to 2km w trasie czy 20km nagle nie chce ciągnąć ogranicza obroty do 2100 obrotów , nie słychać wtedy zbytnio turbo co najgorsze nie wywala żadnego błędu. Czasami wystarczy zjechać na pobocze chwilę poczekać na odpalonym samochodzie i moc wraca ale też na kilka kilometrow. Najczęściej i najszybciej pomaga zgaszenie auta ale i czasami trzeba je odpalić z 10 razy by wszystko wróciło do normy. Z diagnostyki dowiedziałem się , że jak turbo działa i nie straci nagle mocy ładuje normalnie tak samo układ paliwowy , a raczej pompa paliwa daje też odpowiednie ciśnienie na biegu jałowym jak i podczas jazdy. Dodam , że gdy auto straci moc na postoju też nie da się przygazować bo tylko do 2tys obrotów co dziwne jak przetrzymam na takich obrotach chwilę to zaczynają wzrastać do 3tys ale ten wzrost trwa jakieś 10sekund jak nie dłużej.
Ogólnie każdy rozkłada ręce tak samo magicy od komputera jedynie stawiali na EGR ale on wyłączony i zaślepiony i jeszcze obstawiali przepustnice ale zdaje się , że działa prawidłowo mam wyczyszczona.
Pozdrawiam i proszę o pomoc jakąkolwiek,
PS. Węże od turbo sprawdzone szczelne tak samo wąż do vacum.
Przepływomierz mam też na podmiankę kupiony (uzywany), objawy takie same.
Zakupiłem jednak op com i spisałem parametry na biegu jałowym podam je nizej moze ktoś pomoże z nich coś wywnioskować albo doradzić co sprawdzić jeszcze op comem.
Dane z bloków pomiarowych: w czasie postoju na biegu jałowym
Napięcie akumulatora,14.0 V
Status zapłonu,Zał 12V
Przekaźnik rozrusznika, nieaktywny
Przekaźnik pompy paliwa, Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pożądane jałowe,800 obr/min
Prędkość silnika,802 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu,375 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Obliczany przepływ powietrza,41 kg/h
Przepływomierz powietrza,47 kg/h
Temperatura Otoczenia,5 °C
Temperatura powietrza zasilanego,17 °C
Temperatura powietrza zasilanego,3.44 V
Temperatura cieczy chłodzącej,52 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,2.46 V
B1S1 Temperatura nagrzewnicy sondy lambda,756 °C
B1S1 Nagrzewnica sondy lambda zasilana prądem PWM (modulacja szerok. impulsu),0 %
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),-5 mV
Ciśnienie atmosferyczne,100 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,3.93 V
żądanie ciśnienia ładowania,120 kPa
Ciśniemnie ładowania,96 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.54 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,75 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %
Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania,5 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,0 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.00 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,27.91 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,1.11 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,27 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.80 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,35 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.39 %
Temperatura paliwa,15 °C
Temperatura paliwa,3.53 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),90 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.2 V
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Moment obrotowy silnika,21 Nm
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),0 Nm
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,nieaktywny