Moderatorzy: piotii, miranda
przez Shavo » 6 wrz 2020, o 17:50
Cześć. Kupiłem od chińczyków taki adapter BT https://pl.aliexpress.com/i/32795045802.html. Gra to zaskakująco miło...do czasu aż nie odpali się silnika. Zasilane to jest poprzez przewód USB napięciem 5 V. Moje radio to Oplowskie CD 70. Z niego mam wyprowadzony przewód Jack 3,5 mm, który podłączony jest do adaptera BT. Mój problem polega na tym, że po odpaleniu silnika z głośników zaczynają wydobywać się trzaski nasilające się wraz z dodawaniem gazu. Problem ten nie występuje przy zasilaniu tego gadżetu z powerbanka.
Z tego co mi się udało ustalić to mam problem z pętlą masy (jeśli się mylę to mnie poprawcie). Myślę, że wynika to z tego że chińczyk zastosował jedną masę dla przewodu Jack i zasilania adaptera. Do tej pory próbowałem następujących rzeczy:
1.Zasilałem adapter za pomocą 2 ładowarek samochodowych, przetwornicy DC/DC 12V/5V oraz poprzez stabilizator napięcia 7805 z dwoma kondensatorami na wejściu i wyjściu.
2.Brałem zasilanie bezpośrednio z kostki radia (przed radiem).
3.Zasilanie pociągniete bezpośrednio z płytki PCB radia.
W każdym z powyższych przypadków próbowałem jeszcze stosować filtr antyzakłóceniowy kupiony na allegro (wpinany w przewody zasilania). Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ? Nie chce stosować filtrów wpinanych na przewód jack, ponieważ obcinają pasmo.
-
Shavo
- Nauka jazdy
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 7 cze 2020, o 13:37
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez mnk765 » 7 wrz 2020, o 08:20
obwód AUX w CD70 ma pływającą masę i jej zwarcie do masy radia powoduje dziwne problemy. Najprościej używać adaptera BT z wbudowanym akumulatorkiem.
Możesz spróbować separować sygnał kondensatorami separującymi ale wątpię żeby to pomogło. Jak potrafisz to możesz też spróbować wpiąć się z modułem BT bezpośrednio w miejsce TDA8578.
-
mnk765
- Kierowca
-
- Posty: 18
- Dołączył(a): 8 maja 2019, o 14:08
- Lokalizacja: DW
przez Shavo » 7 wrz 2020, o 20:15
Co to znaczy, że "obwód ma pływającą masę" ? Właśnie nie chcę używać BT z akumulatorem. Jest to niepraktyczne (a przecież po to montuje się BT), a do tego według mnie nie jest najlepszym pomysłem trzymanie chińskiego akumulatorka w samochodzie nagrzanym do kilkudziesięciu stopni Mogę spróbować wlutować się w ten układ scalony. Próbowałeś czegoś takiego ? Nie zaburzy to pracy układu ?
-
Shavo
- Nauka jazdy
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 7 cze 2020, o 13:37
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez mnk765 » 10 wrz 2020, o 10:59
pływającą czyli oddzieloną od masy zasilania i innych obwodów.
od dawna się zabieram żeby to zrobić ale wciąż czasu brakuje
-
mnk765
- Kierowca
-
- Posty: 18
- Dołączył(a): 8 maja 2019, o 14:08
- Lokalizacja: DW
przez Shavo » 13 wrz 2020, o 22:58
Nie do końca wiem jak by miała być oddzielona masa skoro jest doprowadzona do radia. W każdym razie to już nieistotne. Wymontowałem akumulator i wyczyściłem doprowadzenia mas do nadwozia oraz przyłączenia mas do klemy minusowej akumulatora. Niby pierdoła, a pomogła
-
Shavo
- Nauka jazdy
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 7 cze 2020, o 13:37
- Silnik: 1.6 Z16XEP
Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości