Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 12 cze 2013, o 14:59

Ja robiłem u siebie przy temperaturze silnika w granicach 80 stopni, procedurę powtarzałem dwa razy, bo za pierwszym miałem tak samo jak u Ciebie.Pozdr.
Ostatnio edytowano 11 lip 2015, o 12:12 przez szmic, łącznie edytowano 1 raz
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 12 cze 2013, o 18:00

80 stopni to nie jest dokładny wyznacznik, że przy takiej temp. trzeba to robić, ale napewno nie przy załączonych went. chłodzenia, dawkę ustawia się tylko wtedy gdy na postoju jest większe zużycie niż 0,6 na rozgrzanym silniku, ja miałem po wymianie SCV 0,8-0,9 i nie chciało spaść niżej, oprócz tego kolega powyżej opisał, że po jakimś czasie i tak się to ustawi i ma całkowitą rację, ale będzie to dopiero po przejechaniu 1500-2000km, więc warto zrobić to jeszcze raz.
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez korniczek » 12 cze 2013, o 18:33

Koledzy dzieki za podpowiedzi .udalo sie .nauczylem malej dawki drania .opisuje dla innych: nauka malej dawki rozpoczela sie u mnie od 84 stopni przeszla wszystkie poziomy i skonczyla sie na 87 stopniach . I ukazalo sie NAUCZONO wiec wszystkie moje proby byly na zbyt rozgrzanym silniku .pozdrawiam i dziekuje.
korniczek
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 maja 2012, o 20:05
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez TRNJAK » 27 cze 2013, o 22:28

Zmieniłem zawór i zużycie ciepłej silnik jest 0.6, a czasami spada do 0.5. Zanim to 0.5 lub 0.4 .
0.9 podczas gdy zimne silnik. Czy muszę to zrobić, aby OP COM lub na pobyt w ten sposób?
Mam duże zużycie oleju napędowego lub na mojej Astry od 10l początku spędzonych w mieście, teraz więcej po zmianie scv.
TRNJAK
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 00:53
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 28 cze 2013, o 07:12

Masz dobrze, nie ma potrzeby programowania małej dawki paliwa
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez smartkid » 31 sie 2013, o 21:25

Witam, również miałem problemy z falującymi obrotami i wymiana zaworu ciśnienia paliwa pomogła. Zawór kupiłem w wersji oznaczonej tym symbolem: DENSO 294009-0260. Teraz obroty bez zarzutu. Mam jednak pytanie, czy ktoś z Was miał jednocześnie z obrotami problemy z DPF? Zastanawiam się czy ten zawór mógł mieć wpływ na DPF. Borykam się z błędami 242F56 oraz 242F66. Po wymianie SCV uruchomiło się wypalanie jednak pokazała się też kontrolka silnika. Wyczyściłem na tą chwilę błędy i czekam na kolejne wypalanie.
smartkid
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 31 sie 2013, o 21:18
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 1 wrz 2013, o 09:05

SCV nie powinien mieć wpływu na DPF, oznaczenie błędów to sensor-czujnik DPF, jak masz czym się podłączyć to może lepiej byłoby wymusić wypalanie podczas jazdy
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez banan1910 » 7 gru 2013, o 15:59

Witam w mojej astrze również falują obroty acz kolwiek na ciepłym silniku dawka według BC 0,6l/h, po wypięciu scv praca równa, więc zakupiłem scv z końcówką -260. Włożyłem ,po odpaleniu silnik zaczął pracować bardzo identycznie jak na wypiętym scv ( praca,głośna, twarda). Na wyświetlaczu BC spalanie zaczęło od razu gwałtownie wzrastać od 0,7-1,2 i nawet zaczął gasnąć. Teraz się zastanawiam czy kupiłem wadliwy zawór czy też konieczna jest adaptacja małej dawki? Auto jeździ powyżej 6 miesięcy z falującymi obrotami czyżby dawka się rozjechała? niestety nie posiadam op coma nie widziałem wartości na CR.
banan1910
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7 gru 2013, o 15:30
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 8 gru 2013, o 10:40

Jazda 6 miesięcy z uszkodzonym SCV spowodowała przypisanie do sterownika innych wartości, które sobie już zapamiętał, powinna pomóc nauka małej dawki paliwa o ile masz właściwy SCV.
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez banan1910 » 8 gru 2013, o 15:03

Dzięki za odp. jutro się wybieram na kompa. zawór mam denso 2940090260 także raczej właściwy, tylko zastanawia mnie ta praca po włożeniu nowego scv jak traktor, gwałtowny wzrost do 1,2L/H i gaśnięcie.Temperatura motoru była 50stopni tak pokazywał BC.
banan1910
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7 gru 2013, o 15:30
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron
stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.