Moderatorzy: piotii, miranda
przez soltys_viara » 20 kwi 2019, o 22:16
Witam,
mam problem z wyciekiem płynu do spryskiwaczy, miejsce wycieku namierzyłem. Pokazane na zdjęciu.
- pompka.jpg (138.97 KiB) Przeglądane 16117 razy
Cieknie spod końcówki wężyka naciąganego na króciec pompki. Biała końcówka siedzi sztywno i jest Ok, natomiast czarna po założeniu ma delikatne luzy i stąd wyciek. Końcówka nie jest popękana tylko tak jakby wyrobiona. Moje pytanie czy orientuje się ktoś czy da się wymienić samą końcówkę? Czy jest to rozbieralne? Czy jednak trzeba wymienić cały wężyk?
-
soltys_viara
- Klubowicz
-
- Posty: 173
- Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
- Silnik: 1.4 Z14XEP
przez soltys_viara » 9 sie 2019, o 20:46
Jakby ktoś pytał można wymienić samą końcówkę, siedzi dość mocno w wężyku (ze względu na uszczelkę) ale da się wyciągnąć, o wiele trudniej włożyć z powrotem.
- IMG_20190509_173742.jpg (96.5 KiB) Przeglądane 15855 razy
Gdyby ktoś szukał samą końcówkę można kupić tutaj https://sklep.dixi-car.pl/lacznik-spryskiwacza-szyby-przod-13171805-astra-zafira-p-1328.html (oryginał), albo jakąś za 1zł w sklepie motoryzacyjnym, tylko ta końcówka z grzybkiem musi być na tyle długa żeby zmieściła się uszczelka.
Wężyka a raczej tej rurki karbowanej nie da się niestety uciąć i naciągnąć bezpośrednio na króciec.
-
soltys_viara
- Klubowicz
-
- Posty: 173
- Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
- Silnik: 1.4 Z14XEP
przez GrzesiekSz-n » 29 sty 2021, o 18:05
Cześć.
Mam taki sam problem.
Czy u Ciebie wymiana tego kolanka pomogła?
Czy wystarczy wymienić samo kolanko, a uszczelka ta która była zostaje w wężyku ?
-
GrzesiekSz-n
- Kierowca
-
- Posty: 24
- Dołączył(a): 23 maja 2018, o 20:03
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez soltys_viara » 29 sty 2021, o 21:00
Ja ostatecznie wymieniłem cały wężyk, od pompki do dyszy, na zwykły igielitowy. Szukałem takiego kolanka po internetach, i nie znalazłem. A nie chciało mi się wydać prawie 12zł plus przesyłka za coś co powinno kosztować 50gr. U mnie jak ściągałem wężyk to uszczelka została na kolanku.
Też łopel sobie wymyślił jakieś karbowane wężyki, których nie da się w normalny sposób naprawić za pomocą zwykłych łączników i kolanek
-
soltys_viara
- Klubowicz
-
- Posty: 173
- Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
- Silnik: 1.4 Z14XEP
przez Whitemamba » 29 sty 2021, o 21:09
Ja wymieniałem samo kolanko. Trochę ciężko wcisnąć. Nie pamiętam czy wyciągałem najpierw uszczelkę, czy wciskałem kolanko. Musisz popróbować.
-
Whitemamba
- Klubowicz
-
- Posty: 130
- Dołączył(a): 6 mar 2019, o 16:29
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez GrzesiekSz-n » 29 sty 2021, o 23:17
Dzięki za odpowiedzi. Będę kombinował
-
GrzesiekSz-n
- Kierowca
-
- Posty: 24
- Dołączył(a): 23 maja 2018, o 20:03
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez GrzesiekSz-n » 30 sty 2021, o 13:47
Whitemamba napisał(a):Ja wymieniałem samo kolanko. Trochę ciężko wcisnąć. Nie pamiętam czy wyciągałem najpierw uszczelkę, czy wciskałem kolanko. Musisz popróbować.
A mam jeszcze pytanie: czy w tym kolanku jest jakiś zaworek zwrotny, bo tak to się nazywa w spisie części
https://opel.7zap.com/pl/car/a04/p/11/7-0/
-
GrzesiekSz-n
- Kierowca
-
- Posty: 24
- Dołączył(a): 23 maja 2018, o 20:03
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez GrzesiekSz-n » 30 sty 2021, o 13:48
soltys_viara napisał(a):Ja ostatecznie wymieniłem cały wężyk, od pompki do dyszy, na zwykły igielitowy. Szukałem takiego kolanka po internetach, i nie znalazłem. A nie chciało mi się wydać prawie 12zł plus przesyłka za coś co powinno kosztować 50gr. U mnie jak ściągałem wężyk to uszczelka została na kolanku.
Też łopel sobie wymyślił jakieś karbowane wężyki, których nie da się w normalny sposób naprawić za pomocą zwykłych łączników i kolanek
I działa wszystko OK?
Pytam, bo to kolanko nazywa się "zawór jednokierunkowy" więc zastanawiam się, czy to tylko kolanko...
https://opel.7zap.com/pl/car/a04/p/11/7-0/
-
GrzesiekSz-n
- Kierowca
-
- Posty: 24
- Dołączył(a): 23 maja 2018, o 20:03
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez Whitemamba » 30 sty 2021, o 14:03
-
Whitemamba
- Klubowicz
-
- Posty: 130
- Dołączył(a): 6 mar 2019, o 16:29
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez soltys_viara » 30 sty 2021, o 14:31
To nie jest żaden zawór, to zwykłe kolanko. Trochę nietypowe bo z jednej strony naciągasz wężyk a z drugiej kolanko nakładasz na króciec od pompki. Ja naciągnęłem wężyk bezpośrednio na króciec i jest ok.
Te tłumaczenia z 7zap nie dokońca zawsze są trafione.
-
soltys_viara
- Klubowicz
-
- Posty: 173
- Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
- Silnik: 1.4 Z14XEP
Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 22 gości