Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez grzelson » 6 mar 2014, o 17:16

ja zaczalem od paska i go calkiem sciagnalem na chwilke i odpalilem silnik i swierkot pozostal.........
grzelson
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5 mar 2014, o 18:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR


Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez grzelson » 6 mar 2014, o 17:21

wiekszosc osob mi sugerowalo ze dzwiek ten dochodzi z turbosprezarki...... a zie nie bylo ubocznych objawow wiec dalem sobie spokoj aby nie pogorszyc sprawy....... teraz jednak biore sie na drugi tydzien za filtr obudowe i ten wezyk zaczne od filtra, za obudowy i zakoncze na wezyku po kazdej wymianie sprawdze czy jest cos lepiej............. pozdrawiam
grzelson
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5 mar 2014, o 18:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez szmic » 6 mar 2014, o 17:55

sprawdź sobie fotki (link jest w ostatnim moim poście), całkowity koszt nie przekroczy 200zł (puszka z 1,9 + filtr, wąż można wykorzystać ten który jest), nie wiem kto Ci sugerował turbo, dźwięk na postoju słychać w tylnej części silnika czyli w samej pompie a nie z przodu gdzie jest turbo, sprawa puszki: trzeba szukać takiej jak na załączniku, nie wiem dokładnie z której pochodzi 100 , 120 czy 150 koni ale widziałem inne, które są montowane bardziej po stronie pasażera a mi chodziło o to aby była w tym samym miejscu i miała identyczny metalowy uchwyt
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez radint » 7 mar 2014, o 20:32

Świetny temat! A ja nadal czekam na możliwość wymiany sprzęgiełka alternatora żeby zabrać się za ten dźwięk. Dam znać jak się wreszcie ogarnę. Pozdrawiam
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez szmic » 7 mar 2014, o 22:46

Kolego radint nie zapomniałem o Tobie, ogarnij sprzęgiełko i do dzieła
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez omma » 7 mar 2014, o 22:56

Szmic, gratulacje dla Ciebie :)
Jeśli rzeczywiście rozwikłałeś tę zagadkę, to wielki szacunek! Zabiorę się po weekendzie do tej operacji. Pojawia się jednak pytanie: obudowę filtra paliwa z której wersji silnika 1.9 kupiłeś? Jest ich kilka - Z19DTL / Z19DT / Z19DTJ / Z19DTH. A może masz gdzieś dokładny numer tej zamontowanej u siebie "puszki" filtrowej?
I jaki wstawiłeś wąż paliwa?
omma
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 mar 2014, o 22:48
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez szmic » 7 mar 2014, o 23:20

Rozwikłanie zagadki zajęło mi ponad rok czasu włącznie z wszystkimi testami, później jazda pół roku na wężu własnego pomysłu a następnie to już tylko szukanie obudowy za rozsądne pieniądze, bo po tym wszystkim nie uśmiechało mi się znów wydawać majątku na oplowski bubel. Nie wiem z której wersji jest obudowa, dlatego wstawiłem fotę wcześniej, ważne jest aby miała ten sam sposób montażu co oryginał z 1.7 (chodzi o 2 śruby), oczywiście potrzebny jest kpl razem z metalowym koszem ponieważ w 1.9 wąż z puszki do pompy jest w połowie metalowej osłony a nie od góry (można oczywiście wyciąć kątówką, ale stwierdziłem że musi to jakoś wyglądać), co do numeru to szczerze nie zwróciłem uwagi na to. W silnikach 1.9 są puszki które montowane są bardziej po stronie pasażera i mają dodatkową metalową pokrywę, ale te nie nadają się - zbyt dużo kombinacji. Szukajcie na allegro, z tego co sprawdzałem to ceny od 100 do 170zł za używki.
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez omma » 7 mar 2014, o 23:37

Na Allegro jest np. taka: http://allegro.pl/opel-astra-3-iii-h-1- ... 37185.html - będzie OK?
A powiedz jeszcze, czy zostawiłeś tę swoją własną samoróbkę węża czy wymieniłeś na jakiś oryginalny?
omma
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 mar 2014, o 22:48
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez szmic » 7 mar 2014, o 23:51

Sama pucha z linku nadaje sie ale nie ma metalowego kosza, przewód mam własnej konstrukcji gdyż oryginał z 1,9 do tej puszki jest trochę krótki, brakuje go do samej pompy
Załączniki
obudowa.jpg
obudowa.jpg (45.59 KiB) Przeglądane 29178 razy
Ostatnio edytowano 7 mar 2014, o 23:55 przez szmic, łącznie edytowano 1 raz
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez szmic » 7 mar 2014, o 23:54

Tak wygląda wąż, obcięty, dodana redukcja i dołożony gumowy, wszystko na małych opaskach
Załączniki
wąż.jpg
wąż.jpg (93.43 KiB) Przeglądane 29178 razy
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.