Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Kontrolka samochód z kluczykiem przy przyspieszaniu

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Kontrolka samochód z kluczykiem przy przyspieszaniu

Postprzez radint » 18 kwi 2013, o 18:26

A zmuliło Tobie auto? Nie jest to czasami popularne uszkodzenia klap zawirowujących w dolocie? Podobno często się uszkadzają.
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Re: Kontrolka samochód z kluczykiem przy przyspieszaniu

Postprzez janusz04065 » 21 kwi 2013, o 12:21

Witam koledzy jest niedziela 21.04 wsiadam do mojej astry zapalam odjeżdżam po przejechaniu kilku km zapala się kontrolka z kluczykiem i ani myśli zgasnąć . Po przyjechaniu z trasy sprawdziłem kod błędu pedał gaz 018005 to jest napęd silnik - czujnik temp paliwa pon długim szukaniu znalazłem przyczynę poluzowała wtyczka przy filtrze paliwa ta szeroka . Pozdrawiam
janusz04065
Klubowicz
 
Posty: 180
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 20:14
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH

Re: Kontrolka samochód z kluczykiem przy przyspieszaniu

Postprzez t__d » 22 kwi 2013, o 20:31

janusz04065 napisał(a):Witam koledzy jest niedziela 21.04 wsiadam do mojej astry zapalam odjeżdżam po przejechaniu kilku km zapala się kontrolka z kluczykiem i ani myśli zgasnąć . Po przyjechaniu z trasy sprawdziłem kod błędu pedał gaz 018005 to jest napęd silnik - czujnik temp paliwa pon długim szukaniu znalazłem przyczynę poluzowała wtyczka przy filtrze paliwa ta szeroka . Pozdrawiam

Czyli potwierdza się to co napisałem wcześniej. Kontrolka z kluczykiem może pojawić się z wielu powodów.
Avatar użytkownika
t__d
Kierowca
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18 lut 2013, o 19:59
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Kontrolka samochód z kluczykiem przy przyspieszaniu

Postprzez iziza23 » 3 lut 2014, o 15:42

Witam .
Mam podobny problem . Przy wysokich obrotach na mniejszym biegu ( zalecenie mechanika , aby przepalić filtr DPF ) zapala się kontrolka samochód z kluczykiem , auto traci moc.....
Podłączyliśmy Astrę do kompa i wyświetliło mi następujące błędy ;
PO400 nieprawidłowy przepływ przez zawór EGR
PO243 zawór obejścia turbosprężarki.
Pan diagnosta stwierdził turbosprężarka do wymiany bądź regeneracji (o zaworze EGR nic nie powiedział )jeśli błąd się powtórzy .
No i pech dziś się powtórzył...
Panowie może macie podobne problemy i możecie coś dodać od siebie .
Jeździć z tym , czy lepiej konkretnie coś z tym zrobić ?
Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi bo wiem , że już na starcie jestem skreślona bo jestem kobietą :( , ale... jak już jeździć takim autem to chciałabym jak najwięcej o nim wiedzieć dlatego wybrałam te forum licząc na to , że tutejsi Panowie mnie zrozumieją :)
iziza23
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 22 maja 2013, o 09:45
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Kontrolka samochód z kluczykiem przy przyspieszaniu

Postprzez t__d » 12 cze 2014, o 13:24

Zastanawia mnie ten błąd P0124 turbo/super charger overboost condition lub P0234. Poszedłem krok dalej i wymieniłem czujnik podciśnienia i elektrozawór od podciśnienia. Pierwsza jazda pod górkę i niestety znowu wyskakuje "kluczyk", silnik traci moc. Może jest coś nie tak z przewodami ? Czy ktoś wie jakie tam powinny być napięcia ? I ciekawe jest to dlaczego jeżdżąc na wyższych obrotach "kluczyk" wyskakuje z mniejszą częstotliwością.
Avatar użytkownika
t__d
Kierowca
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18 lut 2013, o 19:59
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Kontrolka samochód z kluczykiem przy przyspieszaniu

Postprzez rostex » 13 cze 2014, o 08:01

Napięcie zasilania elektrozaworu sterującego pracą turbosprężarki to 12V. Można do wtyku podłączyć żarówkę, powinna świecić.
Sprawdź dokładnie podłączenie podciśnień, tam często dochodzi do pomyłek, bo przewody są podłączone krzyżowo, tzn. przewód biegnący do turbo jest podpięty z prawej strony elektrozaworu na OUT (większa średnica króćca), a przewód biegnący do alternatora/pompy VACUUM jest podpięty z lewej strony elektrozaworu na VAC (mniejsza średnica króćca). Wtyczka elektryczna elektrozaworu musi być zabezpieczona zapięciem z drutu, aby zapobiec samoistnemu rozłączeniu.

vacuum_z17dth.JPG
vacuum_z17dth.JPG (26.63 KiB) Przeglądane 47404 razy
https://t.me/pump_upp
rostex
Klubowicz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 15:28

Re: Kontrolka samochód z kluczykiem przy przyspieszaniu

Postprzez t__d » 14 cze 2014, o 09:55

Elektrycznie wszystko wydaje sie ok. Nie jestem mechanikiem więc proszę się nie śmiać jeżeli to pytanie jest głupie ale czy jest możliwe że katalizator jest zapchany i to ma wpływ na pracę turbiny przez co wyskakuje błąd P0234 o przeładowaniu turbiny ? I pytanie drugie czy w silniku diesla da się go jakoś oczyścić np. jadąc na wyższych obrotach . Pytam ponieważ jak wcześniej pisałem jazda na większych obrotach powoduje, że "kluczyk" pojawia się rzadziej.
Avatar użytkownika
t__d
Kierowca
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18 lut 2013, o 19:59
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Kontrolka samochód z kluczykiem przy przyspieszaniu

Postprzez mateusz » 14 cze 2014, o 12:17

katalizator i DPF mozna przeczyscic jakims srodkiem chemicznym.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Kontrolka samochód z kluczykiem przy przyspieszaniu

Postprzez t__d » 14 cze 2014, o 19:01

Na szczęście moja wersja nie ma jeszcze DPF-a. Ale pierwszy raz słyszę, że katalizator można czyścić płynem. Jak się taki płyn nazywa i jak go używać ?
Avatar użytkownika
t__d
Kierowca
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18 lut 2013, o 19:59
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Kontrolka samochód z kluczykiem przy przyspieszaniu

Postprzez janusz04065 » 15 cze 2014, o 11:07

Panowie kiedy wam gaśnie ta kontrolka z kluczykiem kiedy wszystko jest OK.( Robiłem remont skrzyni biegów w tych dniach opiszę tę kwestie pózniej jak ochłonę trochę z tego remontu). Przed remontem gasła u mnie po zapaleniu silnika tak mi się wydaje -bo teraz gaśnie 3-4 sek po włączeniu zapłonu kasowaliśmy jakieś błędy z kompa czy jest możliwe że zostało skasowane coś w ustawieniach że teraz gaśnie przed zapaleniem .
janusz04065
Klubowicz
 
Posty: 180
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 20:14
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.