Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez janusz04065 » 4 sty 2015, o 18:04

Ja mam skrzynie m 20 i na suchą wlałem 2,9l po wymianie zostaje 0,1l na ściankach i stąd wlałem 2,9l .Pytałem po wielu serwisach (mechaników) dlaczego jest tak mało zalewane oleju do skrzyń to mi powiedzieli co by robił GM z e skrzyniami nic dodać, wszyscy BYLI ZGODNI jakby się umówili wlać 2,9 czy to do M 20 CZY M32 Ja bym dolał na 2,8 nadmiar i tak wyrzuci przez odpowietrznik .U mnie nic nie widać żeby cokolwiek wyrzuciło.
janusz04065
Klubowicz
 
Posty: 180
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 20:14
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH


Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez luceo » 4 sty 2015, o 21:08

skoro wątek poszedł w stronę skrzyni i wymiany w niej oleju to mam pytanie jakim olejem zalaliście skrzynie? ten zalecany GMa czy jakiś inny?
luceo
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:28
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez szmic » 4 sty 2015, o 21:31

wlałem do M32 Fuchs Titan Sintofluid, proponuje taką stronkę http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow/opel/ , wszystko tam jest opisane z fotami uszkodzeń łożysk itd., przyczyny, oleje
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez snoul » 4 sty 2015, o 23:12

Potwierdzam zdanie kolegi szmic, konkretna strona.
Tu jeszcze fajnie napisali --> http://skrzynienaprawaczesc.wix.com/ind ... acja/c1bgx

A tutaj cytat forumowicza na forum Insigni( pracownik/właściciel skrzynie.com.pl )

Witam sympatyków skrzyń M32

Nazywam się Grzegorz Makowski i dotarłem tu ze strony http://www.skrzynie.com.pl, którą mam przyjemność współtworzyć.
Zajmujemy się m.in. naprawami i regeneracją skrzynek z tematu i chętnie służymy wiedzą na temat tych przekładni. Postaram się wyjaśnić fakty i mity dotyczące M32. Jesteśmy otwarci na pytania, na które w miarę wiedzy chętnie odpowiemy.

Może na początek wyjaśnię kwestię oleju w skrzyni M32.
Olej w M32 to jeden z najważniejszych czynników, który wpływa na żywotność tej przekładni. Momenty, które może przenosić ta skrzynia to 300-340 Nm. Niektórzy kuszą się o podwyższanie mocy i dają skrzyni do przeniesienia nawet momenty powyżej 430 Nm. Jesli zaciekawi Was temat to przy okazji opiszę co dzieje się w M32 przy dużych obciążeniach.
Olej w skrzyni ma kilka zadań, ale istotne dla ciężkiej pracy są jego właściwości smarne i chłodzące. Jeśli olej jest za słaby to nie jest w stanie odprowadzać właściwie ciepła, a za razem nie daje odpowieniego filmu smarnego miedzy powierzchniami stycznymi zębów. Klasyczny olej serwisowy - ten czerwony - o oznaczeni GM 1940182 to taki produkt do wszystkiego. Opel stosuje go praktycznie we wszystkich skrzyniach. Niestety olej ten w skrzyniach M32 i M20 zupełnie nie daje sobie rady. Przypuszczamy, że to on mocno przyczyniał się do wielu awarii skrzynek M32. Oczywiście na awarie składa się wiele czynników, ale ten olej wyjątkowo dokładał się do tych problemów.
2-3 lata temu Opel zobaczył problem i zmienił olej zalecany do M32. Oznaczył go symbolem GM 1940004. To olej w pełni syntetyczny na estrach średnio wyposażony w dodatki. W zasadzie nie mam dostepu do statystyk ale zapewne procent awarii się zmniejszył. Nie uchroniło to skrzyń M32 przed awariami ale zapewne więcej uzytkowników tych skrzyń cieszy się dłuższą jazdą.
Jak już wspomniano we wcześniejszych postach, są oleje które pomagają tym skrzyniom jeszcze bardziej. Wspomniany FUCHS SINTOFLUID 75W80 to niemiecki produkt, który też bazuje na estrach, natomiast jest mocno napakowany dodatkami. Nie będę się zagłębiał w szczegóły chemiczno technologiczne, ale podam argument który moze przemówić do wyobraźni.
Pozwoliliśmy sobie na badanie laboratoryjne obu olejów ( czekamy jeszcze na wynik tego "czerwonego") i jedno z badań potwierdziło, że nie myliliśmy się co do jakości oleju FUCHSa. Jest takie urzadzenie - aparat czterokulowy, w którum umieszcza się trzy kulki, takie od łożyska, koło siebie (w formie trójkąta), zanuża w oleju, a pomiędzy trzema kulkami umieszcza sie czwartą kulkę. Kulka ta kręci się względem pozostałych, ale cały czas od góry jest naciskana. Siła nacisku cały czas się zwiększa. W pewnym momencie pod wpływem wysokiej temperatury dochodzi do zespawania kulek i maszyna się wyłącza. Odczytywana jest wtedy siła przy której doszło do zespawania kulek. Olej GM 1940004 wytrzymał 2400 N, FUCHS 4400 N.
Co daje takie badanie - informację jak sobie radzi olej przy dużych obciążeniach w skrzyni, a M32 jest niestety narażona na dość spore.

W skrzyni mamy do czynienia z roznymi niekorzystnymi zjawiskami które wpływaja na spadek jakości oleju:
- temperatura
- drobinki metalu
- woda - para wodna z powietrza. Olej GM 1940004 ma sporo cynku, który absorbuje cząsteczki wody, FUCHS jest bezcynkowy.
Ważne jest, aby tego typu czynniki nie powodowały znacznej degradacji właściwości oleju. Tu ciśnie sie kolejny temat - konieczność wymiany oleju w skrzyni M32. GM dobrze wymienić po 50 - 60 tyś. FUCHS wytrzyma dłużej. Jednak ilość drobinek metalu tak samo wpływa na łożyska i zęby trybów w jednym jak i drugim oleju dlatego potraktujcie 60 tkm jako graniczny okres eksploatacji oleju w tej skrzyni.

Systematyczne informacje o olejach w M32 umieściliśmy tu - http://www.skrzynie.com.pl/m32-oleje-do-skrzyni.html



:idea: Chętnie spróbowałbym zmienić olej, czy kanał do tej operacji wystarczy?
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez szmic » 4 sty 2015, o 23:43

Kanał wystarczy do wymiany oleju, proponuje nie odkręcać w ogóle korka rewizyjnego gdyż w AH zaraz pod nim jest otwór w ramie i wlało mi się tam trochę, później przez kilka dni wykraplało się otworami śrub mocowania osłony silnika, ponadto dodam iż na innym forum jest kolega który naprawia takie skrzynie i nawet przedstawiciele opla zasięgali u niego opinii w sprawie ilości oleju która powinna być wlana. Olej Fuchs kupiłem w firmie w Sosnowcu, niestety w sklepach ciężko było go dostać, nie wspomnę o warsztatach szybkiej wymiany oleju gdzie robili wielkie oczy że prawie taki chce wlać.
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez snoul » 5 sty 2015, o 00:21

Dzięki, Czyli 3 butelki jedno litrowe trzeba zakupić i wlać do pełna?
Na alledrogo jest 45 zł za litr :)
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez janusz04065 » 5 sty 2015, o 00:48

Nie lej wszystkiego po spuszczeniu jak masz kompresor to dobrze przedmuchaj na otwartym spustowym i wlej 2.8lmax.
janusz04065
Klubowicz
 
Posty: 180
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 20:14
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez snoul » 6 sty 2015, o 21:57

Drodzy Panowie, przypadkiem odkryłem dziś coś dziwnego.
Ubytek w rurze przy turbinie ( wlot powietrza do turbo ).
Nie przypomina mi to pęknięcia, to coś może w podobnie do czegoś, jak się natnie kątówką. Ubytek ma ok. 1.5 cm długości. Dobrego zdjęcia nie udało mi się zrobić, ponieważ nie dałem rady wsadzić ręki.

Dwie fotki z góry, które wyszły najlepiej:

Zdjęcia

Czy ma to wpływ na komfort jazdy itp?




EDIT: UNIEWAŻNIAM POWYŻSZE ZAPYTANIE, DZIURKA DOTYCZY OSŁONY :oops:
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez Michal1302 » 20 gru 2016, o 17:10

Witam podłącze sie pod temat bo chyba mam podobny problem mianowiceie we wrześniu zakupiłem asterke z silnikiem 1.7 cdti dth 100km i niby wszystko ok tylko podczas jazdy podczas puszczania gazu czuć taki stuk auto było w serwisie boscha mowiłem o tym problemie i po oględzinach dwumasy nic nie znaleźli potem zobaczyłem pod maską i ktoś napisał pisakiem że dwumas był wymieniany przy przebiegu 146 tyś auto w tej chwili ma przejechane 187 tyś i taki problem sie pojawia podczas rozpędzania auto przyspiesza płynnie.
Michal1302
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19 gru 2016, o 19:21
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez snoul » 21 gru 2016, o 19:06

Jakiego typu jest ten "stuk" ? czy czuć go na podłodze czy też nie. Może łożysko w kielichu? Ja już chyba wszystko wymieniłem, i dalej jak puszczam i dodaje gazu jest ten stuk, i jest to naturalne - UDERZENIE MOMENTU OBROTOWEGO, a jeśli nie to, to może coś z ciśnieniem paliwa, ale błędów nie ma, choć wtryski miałem walnięte to też błędu nie było. Dam Ci radę, jeśli nie jest to tak mocno uciążliwe i nie jest to duży/głośny stukot, to bym się nie przejmował. Pozdo
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.