Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Pytania pozostawione bez odpowiedzi- w trakcie segregacji...

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Wycieki - separator i pokrywa zaworów?

Postprzez White » 23 sie 2015, o 07:50

Cześć wszystkim :)

Wczoraj zrobiłem zdjęcie podajże separatora...wydaje mi się jakby był jeszcze bardziej mokry niż był wcześniej,,,ponoć ten typ tak ma ale szczerze to chciałbym coś zrobić bez wymieniania separatora....forumowicze wspominają coś o dodatkowym oringu ale chyba przy wężyku po prawej a nie po lewej a to on teraz wydaje się cały mokry...chociaż sama obudowa od góry też jest mokra...

Obrazek[/URL]

Obrazek[/URL

Dostrzegłem jeszcze jak poci się lekko przy pokrywie zaworów? Od przodu blisko termostatu...


Obrazek[/URL]
White
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 sie 2015, o 07:44
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH


Wibracje sprzęgła

Postprzez MiRas » 28 sie 2015, o 19:22

Witam,
Ostatnio zauważyłem dziwną rzecz w mojej Astrze 3 (Z19DT), mianowicie po zmianie biegu i puszczaniu sprzęgła mam w momencie "brania" sprzęgła dziwne wibracje, które czuć na kierownicy i pedale sprzęgła, które trwają nie dłużej niż 1 sek. Najczęściej dzieje się tak na ciepłym silniku i przy obrotach od ok. 1800 obr/min. Oprócz tego nic innego się nie dzieje, ale zaczyna mnie to trochę niepokoić. Dwumas i sprzęgło były wymienianie niecały rok temu, więc je wykluczam.
MiRas
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 sie 2015, o 15:43
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Uszkodzony ECU

Postprzez tomekastrah » 20 wrz 2015, o 06:27

Witam
Mam Astrę H z 2007r. 1.9CDTI 120Km. Około dwóch lat temu był w niej wycinany DPF (fizycznie oraz przeprogramowany sterownik). Jednak nie poszło tak gładko po dwóch tygodniach zapaliła się kontrolka silnika i pokazał się błąd różnicy ciśnień. Kolejna wizyta w warsztacie kończyła się tym że za kolejne dwa tygodnie znów wracałem z tym samym objawem. Po około pół roku dałem sobie spokój, kontrolka się paliła ale auto nie przechodziło w tryb awaryjny - dało się jeździć ;). Jakiś miesiąc temu zabrałem się za kwestie kontrolki, znalazłem innego mechanika który podjął się zrobić to jeszcze raz, przy okazji stwierdził uszkodzenie rozrusznika które też naprawił. Autko odebrałem było ok. W zeszłym tygodniu w czasie jazdy auto straciło wolne obroty gasło przy 1200 obrotów. jakoś dojechałem do domu. Wypedałowalem blędy P0202 oraz P0203. Po kilko odpaleniach autko już nie zapala. Sprawdzilem wtyczki na wtryskiwaczach - były ok. Mechanik po oględzinach stwierdził, że wtyczki są ok, wiązka również, po podłączeniu oscyloskopu wyszło że sterownik podaje za słaby sygnał - czyli uszkodzenie sterownika.
Moje pytanie brzmi: czy te objawy mogą być ze sobą powiązane? Czy wycięcie DPF mogło być przyczyną uszkodzenia sterownika?
Szukam teraz sterownika o numerze 0 281 014 024. Jeżeli ktoś ma namiary na sprawny to proszę o kontakt.
tomekastrah
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 wrz 2015, o 06:07
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Jak wymienić napinacz paska wielorowkowego Astra H 1,7cdti

Postprzez deepower » 20 wrz 2015, o 09:47

Witam. Czy ktoś może opisać jak wymienić napinacz paska wielorowkowego (klinowego) sinik 1,7 CDTI 101km DTH. Czy trzeba odkręcać koło od pompy?. jakim momentem dokręcić nowy napinacz?.
deepower
Klubowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 16:25
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Zerwany łańcuch rozrządu 1.3 cdti

Postprzez viktor325i » 21 wrz 2015, o 12:43

Witam
Dziś spotkało mnie to czego się chyba wszyscy obawiaja a więc najprawdopodobniej poszedł łańcuch rozrządu ,po odkręceniu czujnika widać że wałek się nie porusza ...
Zapewne będzie bolało finansowo mam tylko pytanie czy ten silnik jest kolizyjny czy nie czy może tylko w tym przypadku istnieje potrzeba wymiany (koników) popychaczy ?
viktor325i
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 29 sty 2015, o 17:51
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH

Blad ECN 190052

Postprzez waldekm » 23 wrz 2015, o 09:08

Astra H 2006, 1.9CDTI, Automat, 400tys km

Witam

Tydzien temu, rano, po odpaleniu auta wyskoczyla mi kontrolka 'autko z kluczem'.
Zgasilem, sprawdzilem, blad ECN 190052.
Po jakichs 30 sekundach odpalilem na nowo, kontrolka zgasla i wszystko dzialo normalnie.
Po tym ruszylem w trase 1400km bez problemu.
Od tego czasu kazdego ranka jest to samo.
- odpalam, kontrolka z autem i kluczem nie gasnie.
- gasze auto, zapalam natychmiast, kontrolka gasnie i wszystko dziala w najlepsze.
Przedwczoraj jadac do pracy (12km) auto zaczelo bardzo duzo spalac - zatrzymane zamiast 0,8l/godz ->5l/godz - i dymic niebieskim dymem,
po jakichs 5 minutach wszystko wrocilo do normy.
Nastepnego ranka blad sie nie ukazal, pomyslalem super, DPF sie wypalil.
Ale dziasiaj rano znow to samo co od poczatku :(

Czy ktos wie jak bardzo jest to powazny problem ?
I co nalezaloby zrobic ?
Czytalem w jakims artykule, ze trzeba przejechac sie na 4ce na 3000obr/min przez 15 minut i sie wypali sadza.

Z gory dziekuje za pomoc.

W.M.
waldekm
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 wrz 2015, o 08:52
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Turbina startuje od 3000tyś obrotów (1,3CDTI)

Postprzez Mateoo » 26 wrz 2015, o 11:51

Witam.
Mam problem ,mianowicie po powrocie wczoraj z Londynu (520Km) ,auto jest strasznie mułowate turbina startuje dopiero koło 3000tyś obrotów (Masakr) :(
Turbina pompuje sprawdziłem ,wężyki podciśnieniowe sprawdzone,błędu na desce rozdzielczej nie ma :shock:
Potrzebuje rady od czego zacząć
P.S. Zawór EGR wyczyszczony i zaślepiony od miesiąca
Mateoo
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13 sie 2015, o 21:25
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH

InSP

Postprzez Krzychu » 7 paź 2015, o 06:12

Witam
z góry przepraszam ze zaczynam wątek, o którym była już mowa (http://astra-3.pl/tips.php?id=15#up) ale w moim przypadku rady jakie tam udzielono nie przynoszą rezultatu :( Dodam że wykonywał wszystko jak zostało napisane:
1. Wsiadamy do samochodu i zamykamy drzwi :) - ZROBIŁEM :)
2. NIE włączamy zapłonu - NIE WŁĄCZYŁEM :)
3. Przyciskamy przez ok. 2s przycisk zerowania przebiegu dziennego - pojawiają się wskazania licznika dziennego i całkowitego. - WYKONAŁEM
4. Naciskamy ponownie i trzymamy (do końca) ten przycisk - pojawia się napis INSP z pozostałym przebiegiem. - I TU ZACZĄŁ SIĘ PROBLEM BO NACISNĄŁEM PONOWNIE PRZYCISK ZEROWANIA ALE NAPIS INSP SIĘ NIE POJAWIŁ :( NIE WIEM DLACZEGO. Próbowałem całość wykonać wiele razy ale bez skutku. Nie pojawia się napis INSP, naciskania hamulca nie przynosi rezultatu :(

5. Naciskamy i trzymamy (do końca) hamulec.
6. Włączamy zapłon - na wyświetlaczu miga napis INSP - - - -
7. Po chwili zasięg inspekcji resetuje się do poziomu 35000 (benzyna) lub 50000 (diesel).
8. Możemy wyłączyć zapłon.
9. Koniec :)

W związku z tym czy macie jakiś inny pomysł na skasowanie InSP0? Rady typu "pojedź do serwisu" zostawmy na później :)
pozdrawiam
Krzychu
OPEL Astra H 1.7 CDTi, 100KM, 2009r.
Krzychu
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 paź 2013, o 08:04
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

[TUT] Wymiana zaworu SCV 1.7 cdti z17dtr

Postprzez kaliope » 24 paź 2015, o 23:21

Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Stuknięcie podczas hamowania silnikiem

Postprzez grochu_21 » 29 paź 2015, o 13:14

Witam. jestem posiadaczem Astry h 1.7cm 125km w wersji kombi. Mam problem ze zlokalizowaniem stuknięcia tzn podczas rozpędzania auta gdy puszcze gaz słyszę jakieś stuknięcie w okolicy lewarka zmiany biegów. Podczas wciśnięcia sprzęgła w celu zmiany biegu na wyższy także słychać to stuknięcie jak redukuję to tez stuk po puszczeniu sorzęgła. Rano podczas pierwszego odpalenia auta także raz stuknie. Gdy na przemian ruszam do tyłu i do przodu również pojawia się stuknięcie. gdy jest gorąco na dworze to mam wrażenie że stuknięcie jest głośniejsze - w zimniejsze dni cichsze. Czasami wydaje mi się że ten dźwięk słychać z tyłu. Lewarek skrzyni biegów mocno się rusza i biegi też najlepiej nie wchodzą. Jeździłem po stacjach diagnostycznych żeby sprawdzić zawieszenie i wielokrotnie stwierdzono że wszystko jest OK. Słyszałem gdzieś że to może któraś poduszka, choć diagności i jeden mechanik po oględzinach stwierdzili że raczej są Ok, gdzie ja osobiście widziałem na poduszce z przodu małe pęknięcie(rysę). czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami? dzięki
grochu_21
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 paź 2015, o 19:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.