Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

błędy p0136 i p0171

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Re: błędy p0136 i p0171

Postprzez Krzysiek499 » 5 lip 2017, o 20:01

Radzik tylko nie zdziw się, że po jakimś czasie znów zawali Ci się ten kolektor bez zaślepki, mam nadzieję, że nie prędko bo przecież byłoby to dziwne , że np po 10k km znów trzeba go czyścić. Póki co dziś oddałem do majstra auto bo klima do wymiany i kompresor do uszczelnienia. Pozdrawiam :)
Krzysiek499
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 29 mar 2016, o 13:12
Silnik: 1.6 Z16XEP


Re: błędy p0136 i p0171

Postprzez pectore » 23 lip 2017, o 04:03

Ja mam ten sam blad. Juz od 2 lat tak jezdze. Kasuje i wio.
Fakt dziwne. U mnie to jest P0171 i P0171p

I tez tak samo nikt nic nie wie. Blad widmo. Jedyne, co mi przyszlo do glowy, bo ostatnio sprawdzalem to cieply waz ktory idzie z termostatu do chlodnicy zaraz po wlaczeniu silnika.

Chyba mam caly czas otwarty termostat, w sumie juz nie wiadomo jak dlugo heh. To mi przyszlo do glowy, kiedy to jeden z was powiedzial o nie dogrzanym silniku.

Moze to termostat jest winowajca ? Sprawdzcie tez czy po wlaczeniu asterki macie od razu cieply waz ktory idzie od termostatu. Nie jestem specjalista, ale jesli nie wiem caly czas np na autostradzie dmucha zimne powietrze i caly czas jest np 70 - 80 stopni w silniku to z automatu pewnie i spalanie nie jest za fajne, a co za tym idzie moze wyskoczyc taki blad ? Jesli nie, prosze mnie poprawic.

Do tego bywa ze np jak mam male obroty i przelacze np na 3 bieg to zanim sie Astra rozpedzi np to mam takie dzwonienie, nie wiadomo skad, moze z katalizatora.
pectore
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 sie 2014, o 18:01
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: błędy p0136 i p0171

Postprzez sparspar » 23 lip 2017, o 21:46

Ciekawostka: Wszystkie kabelki od podzespołów sterowanych elektrycznie, czujników w aucie powinny być w osłonce plastikowej lub owinięte taśma wulkanizacyjna. Nie mogą one dotykać gorących elementów silnika. A są również przyczyną tych błędów. Już to przerabiałem

Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: błędy p0136 i p0171

Postprzez pectore » 23 lip 2017, o 22:52

A powiedz mi. Nie mam foty teraz. U mnie jest taki kabel na gorze silnika, ktory nie jest do niczego podlaczony. Tez tak masz ? Mechanik sie nawet dziwil od czego to moze byc.
A ten blad 0171 ogolnie rzecz biorac nie wiem czy jest do naprawienia. Bardzo duza grupa ludzi opisywala juz na forach i to nie tylko OPEL, ale i inne marki samochodow. Nie ma odpowiedzi. Ja juz tego bledu nawet nie kasuje. Auto smiga. To jest za ogolny blad po prostu. Moze byc wszystko zepsute. Nie jest wprost powiedziane. Ale mieszanka paliwowa, ktora moze zalezec od 100 czynnikow.
pectore
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 sie 2014, o 18:01
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: błędy p0136 i p0171

Postprzez Krzysiek499 » 30 lip 2017, o 08:56

Pectore po pierwsze: z tego co pisałeś to masz termostat do wymiany i nie jest to związane z błędem P0171 czyli ubogiej mieszanki. Po drugie co do tego "dzwonienia" sprawdź na ciepłym silniku i przy wchodzeniu na wyższe obroty czy jest te dzwonienie bliżej ściany grodziowej w okolicach kolektora ssącego. Niech jedna osoba wciska gaz a Ty nasłuchuj i daj znać czy występuje.
Krzysiek499
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 29 mar 2016, o 13:12
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: błędy p0136 i p0171

Postprzez Wigo48 » 30 lip 2017, o 09:32

Moje logiczne rozumowanie odnośnie występowania błędu p0171 jest następujące. Ponieważ zadaniem EGR jest zmniejszenie zużycia paliwa poprzez dodatkowy wlot spalin, wszystko jest w porządku póki prawidłowo działa EGR i kanaliki w kolektorze ssącym nie są zapchane. Gdy jeden z tych elementów nie działa skład mieszanki ulega zmianie i komputer pokazuje błąd ubogiej mieszanki zwiększając jednocześnie wymaganą porcję paliwa. Zużycie minimalnie wzrasta. Oczywiście auto chodzi normalnie, ale nieprawidłowość składu mieszanki występuje. To jest moje wytłumaczenie problemu. Usunięcie błędu polega na przeczyszczeniu zablokowanych kanałów kolektora ssącego i przeczyszczenia EGRa, który przestaje funkcjonować gdy kanały są niedrożne. Na koniec dodam, że z tym problemem jeżdżę już 2 lata i czekam z przeczyszczeniem kolektora do jakiejś innej okazji. Wkurzające mnie błędy kasuję co pewien czas ELM 327.
Ostatnio edytowano 24 lip 2018, o 15:48 przez Wigo48, łącznie edytowano 1 raz
Wigo48
Klubowicz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 9 gru 2015, o 18:25
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: błędy p0136 i p0171

Postprzez Krzysiek499 » 30 lip 2017, o 12:32

Wigo48 prawie całkowicie zgadzam się z Tobą. Tylko, jak pisałem wcześniej może występować szarpanie auta. Jak błąd ubogiej mieszanki się pojawia i kanaliki w kolektorze dolotowym nie były czyszczone to polecam to zrobić. Gdy sam zawór EGR będzie nieprawidłowo funkcjonował to może nie być tego błędu, a będzie występowało szarpanie autem. Same czyszczenie zaworu może nic nie dać.
Krzysiek499
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 29 mar 2016, o 13:12
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: błędy p0136 i p0171

Postprzez Wigo48 » 29 cze 2018, o 08:48

Trzy lata jeżdziłem z błędem 0171.Dziś mój mechanik zrobił czyszczenie kanałków EGRa w kolektorze ssącym które były kompletnie zablokowane nagarem. Dlatego bład 017152 wyskakiwał co 100-150 km. Mam nadzieję, że teraz tak jak innym włascicielom astry h z tą dolegliwością którzy juz się z tym uporali poprawi mi się nastrój i nie będę musiał co kilka dni kasować tego błędu. Samochód jedzie o niebo lepiej, choć przedtem też bardzo nie narzekałem. Przy okazji również czyścił przepustnicę i EGR. Tween port nie był rozkręcany, bo klapy były w porządku,tzn nie klekotały. Dlatego polecam wszystki taki zabieg przy tym błędzie i poszarpywaniu. Koszt całości 300 zł. Przebieg 180tyś.
Załączniki
Kolektor ssący 2.jpeg
Kolektor ssący 2.jpeg (167.42 KiB) Przeglądane 17455 razy
Wigo48
Klubowicz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 9 gru 2015, o 18:25
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: błędy p0136 i p0171

Postprzez Pavo » 30 cze 2018, o 11:45

Dzięki za info. Mi tydzień temu wyskoczył ten błąd ale po paru odpaleniach samochodu zgasł. Mam nadzieję że na stałe. W razie czego skorzystam z uwagi.
Pavo
Kierowca
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10 lut 2018, o 14:28
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: błędy p0136 i p0171

Postprzez Wigo48 » 1 lip 2018, o 08:05

Od czasu czyszczenia kanałków EGR-a przejechałem 650 km w podobnych warunkach jak dotychczas.. Błąd ubogiej mieszanki 0171 nie wyskoczył jak zwykle po ok 100 km, a auto pracuje ciszej i reaguje lepiej, a pali o 0,3-05 l mniej. Wskazówka obrotów stoi idealnie w miejscu. Nie szarpie przy wolnej jeździe na 1 lub 2-ce, co przedtem było nie do osiągnięcia. Więc problem jak widać na załączonych wcześniej zdjęciach i omówiony w moim niedawnym poście został wyjaśniony i usunięty. Więc wszystkich borykających się z tym problemem zachęcam do tej raczej prostej naprawy. Koszt ok 300 zł.
Wigo48
Klubowicz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 9 gru 2015, o 18:25
Silnik: 1.6 Z16XEP

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości

cron
stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.