Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Kontrolka Oleju

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Kontrolka Oleju

Postprzez tomek712 » 6 gru 2012, o 19:47

Byłem a ASO i powiedzieli że wszystko co mogli sprawdzić nie pokazuje błedów. Dzisiaj wiczorem odpaliłem samochód bez klekotu potem jazda 4 kilometry i postój około 4 minut i przy opdaleniu pojawił się klekot. Też mam inny problem, nie wiem czy jest to związane z tym a mianowicie gdy na komputerze pokładowym pokazuje mi zasięg paliwa na którym mogę przejechać dystans około 100 kilometrów, kontrolka paliwa jeszcze NIE zapala się że jest rezerwa i samochód gaśnie podczas jazdy, potem nie chce zapalic, nawet po wlaniu paliwa także w czym może być problem?
tomek712
Starszy kierowca
 
Posty: 53
Dołączył(a): 7 lut 2012, o 19:53
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH


Re: Kontrolka Oleju

Postprzez radint » 6 gru 2012, o 21:20

o kurde, to już dziwne, ja ostatnio zajechałem z zawartością baku 0,4 litra na stacje i nie było problemu. To już staje się troszkę poważne, pompa w baku, (przynajmniej w DTJ mam) albo jakiś wyciek z pompy wysokiego ciśnienia. Może mieć w sumie coś wspólnego z dźwiękiem przykładowo niedostatek paliwa podawany do pompy wysokiego ciśnienia. W sumie błędów nie musi wyświetlać
Ostatnio edytowano 9 gru 2012, o 19:40 przez radint, łącznie edytowano 1 raz
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Kontrolka Oleju

Postprzez tomek712 » 9 gru 2012, o 16:05

Gdyby to było to,to i pewnie wiekszy wydatek żeby to naprawić a w koszty nie chce wchodzić. Napewno muszę pilnować odpowiedniego poziomu paliwa bo gdy zgaśnoe to dopiero mam problem:((
tomek712
Starszy kierowca
 
Posty: 53
Dołączył(a): 7 lut 2012, o 19:53
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Kontrolka Oleju

Postprzez mateusz » 27 wrz 2013, o 20:45

nie chce zaczynac nowego tematu wiec pisze tutaj. mam taki problem. wymienialem olej ok 2 k km temu. z 5 litrow zostalo troszku w kanisterku. tydz temu oswiecila mi sie pomaranczowa kontrolka oleju z falisa kreska pod spodem. podjechalem do mechanika myslac ze to jakis blad a okazalo sie ze mam za malo oleju. dolalem reszte ( ok 200-300ml) oleju i jakos przejechalem ok 100 km. dzis znowu mi sie oswiecila i kupilem na stacji 1 l oleju i wlalem. pytanie do was, czy wasza astra jest tez tak olejno zerna? musze wspomniec ze przy zakupie mial 108 k km i przy 110 k wymienialem turbo bo sie okazalo ze autko mialo lekka stluczke i musialo turbo oberwac. i dzis zauwazylem ze jak dodaje gazu jakby turbo glosno chodzi, huczy. prosze o podanie jaka moze byc przyczyna tych objawow. mam astre 1.9 cdti 120 km. wlewany olej 5w30 dexos2
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Kontrolka Oleju

Postprzez radint » 28 wrz 2013, o 11:54

Olej jeśli nie masz DPF zmień;) jeździłem przez pierwszy rok na dexosie i już nie będę go wlewał do auta, woda a nie olej;) Moja astra od wymiany do wymiany wciągnie może 0,5l tak na 15-20tys. max. A jak stan oleju na bagnecie? może sam wskaźnik jakimś cudem uszkodzony po tym wypadku i dlatego daje błędne informacje. Sprawdzałeś motor pod względem jakichś wycieków? Uszczelniacze, miska, olej w wężu od turbo?
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Kontrolka Oleju

Postprzez mateusz » 28 wrz 2013, o 14:55

mam dpf. w ks serwisowej tez pisalo o 5w30. no ogolnie po wymianie turbo silnik jest czysty. po wlaniu tego litra oleju i po nocce w garazu rano wypchalem auto i bylo powyzej maxa. bylem u kolegi mechanika i pow mi ze huczenie moze miec zwiazek ze turbo jest wyeksploatowane (a przed montazem mialo przejechane 60 k km) i jest troszke oleju w wezach do i z turbo
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Kontrolka Oleju

Postprzez radint » 28 wrz 2013, o 23:32

5W-30 pewnie, choć może nie GM, tylko mobila albo castrola, ale nie ważne. Olej to moje doświadczenie i tylko się nim dziele(indywidualne podejście;)) A turbo jak zmieniałeś to kupiłeś z jakim "przebiegiem"? świst czy huczenie jak określasz oczywiście oznacza zużyte turbo, ogólnie może być je słychać ale przy otwartym oknie (u mnie tylko wtedy jest delikatnie słyszalne). aha turbo 60tys.? no to albo było mega katowane przez "pierwszego właściela" albo nie przestrzegasz zasad używania auta z turbo i butujesz na zimnym i zaraz po zatrzymaniu auta gasisz to wtedy turbo szybko padnie:/ olej w wężach tam w małych ilościach "pocenie" może być jeśli nie ubywa. Lecz u Ciebie jest inaczej, to jeszcze sprawdź pozostałe elementy czy nie masz wycieków? albo już auto pali olej, jaki masz przebieg?
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Kontrolka Oleju

Postprzez mateusz » 29 wrz 2013, o 06:56

no fakt gasze auto jak stane i nie czekam. przebeg 112 k km. wyciekow nie ma bo sprawdzalem. w garazu sucho i silnik czysty. ten swist slychac w srodku podczas jazdy. co moze byc przyczyna szybkiego ubytku oleju? chyba ze po wymianie zostalo za malo dolane i teraz jak sie olej rozleje po aucie to czujnik pokazuje ze jest malo.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Kontrolka Oleju

Postprzez radint » 29 wrz 2013, o 15:12

Jest taka opcja, że za mało. Ale to jedynie taki komunikat powinien pojawić się raz:) i po dolewce już nie. Ostatnia opcja może być taka, że pali Tobie olej. Ale nie przy przebiegu 112k km... Jak już to tak 3x, 4x taki.
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Kontrolka Oleju

Postprzez mateusz » 29 wrz 2013, o 15:52

pytanie nastepne, jak dlugo powinno sie stac po trasie zeby turbo sie ochlodzilo? zeby nie dostalo kopa. druga rzecz, ogladalem turba po regeneracji na allegro i kosztuja ok 700-900 na gwarancji 1 do 2 lat pod warunkiem oddania starego turba. czy mozna zaufac i spokojnie kupowac takie turbo?
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.