przez snoul » 9 lis 2014, o 21:56
Witam wszystkich, podłączę się do tematu. W poszukiwaniu problemu prześledziłem wiele stron internetowych, ten artykuł okazał się bardzo pomocny, co chciałbym potwierdzić.
Otóż, w mojej astrze GTC z 2007, w silniku "DTR" 125 km, również występuje taki zaworek. Objawy miałem praktycznie takie same, jakie opisane są w poście, mianowicie: falowanie obrotów - występowało ciągle odkąd kupiłem auto, lecz nie denerwowało mnie tak bardzo, bo zakres falowania nie był duży, do czasu... Pojawiło się falowanie obrotów o znacznie większej rozpiętości na obrotomierzu, a powiedziałbym bardziej w dół, auto zaczynało tak jakby "przygasać", można też to było zauważyć podczas spalania chwilowego, gdzie wskazówka idąc w dół pokazywała wartości 03-01 l/h. parę razy na postoju mi zgasło. Po kupnie zaworku DENSO i wymianie silnik chodzi równiutko, obroty ani drgną, auto nie gaśnie. Napomnę również, iż numer mojej pompy CR ma końcówkę ...501. A zaworek kupiłem na auckji za 300 PLN. Nowy, taki sam, porównałem ze starym - niczym się nie różni, tylko innymi oznaczeniami czyli zawór DENSO o numerze 2940090260, jak najbardziej pasuje i działa! W moim przypadku przed wymianą, auto na postoju na rozgrzanym silniku wskazywało wartości 04-06 l/h. Po wymianie nic się nie zmieniło, również mam 04-06 l/h, a nic nie programowałem.
PS. Jeśli chciałby ktoś wyczyścić EGR w takim silniku jak mój, proszę pisać na priv bądź maila, chętnie pomogę, to bardzo łatwe. Pozdrawiam.