Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Z19DTH o mocy 88kW

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez djtr76 » 10 sty 2015, o 20:19

Witam,
Jestem posiadaczem Opla Astry H Z19DTH o mocy 88kW.
Jednak wg VIN-u W0L0AHL4855163176 jest to silnik Z19DTJ o mocy 88kW.
Chciałbym prosić o pomoc w identyfikacji silnika i jego mocy. Przypuszczam, że Niemcy wypuszczali silniki Z19DTH o obniżonej mocy czyli 88kW zamiast 110kW. W dokumentach jak i przy silniku jest informacja, że jest to Z19DTH.
Czekam na wasze komentarze. Pozdrawiam Mariusz
djtr76
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 sty 2015, o 19:53
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH


Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez wojtak » 10 sty 2015, o 21:05

Zerknij tu:
http://astra-3.pl/engines.php

I tak: Jeżeli twierdzisz, że twój silnik to DTH, to H od high (ja sobie to tak tłumacze) ma najwyższą moc tj. 110KW / 150KM
Jeżeli twierdzisz, że twój silnik ma 88KW to nie może być silnik DTH
Wniosek:
Twoje założenia są błędne - albo jedno albo drugie.
Zaufaj temu co mówi VIN

AAA. Jeszcze jedna możliwość. Silnik mógł być wymieniany, bo w końcu to teraz zwykła część zamienna :)
Pozdrawiam
wojtak
Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 13:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez djtr76 » 10 sty 2015, o 21:26

Silnik nie mógł być wymieniany, gdyż posiadam oryginalne dokumenty samochodu.
Dokumenty wskazują, że jest to Z19DTH 88kW.
Czytałem wiele opinii na ten temat, ale komentarze są różne. Jedni piszą, że były takie silniki inni, że to niemożliwe.
Muszę chyba podpiąć pod kompa i zobaczymy.
djtr76
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 sty 2015, o 19:53
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez mateusz » 10 sty 2015, o 22:42

ja mam DT 120 km czyli 88 KW. sa DTL 100 konne wypuszczane w belgi z tego co sie orientuje bo u nas podatek sie placi za pojemnosc a w belgi za moc. moze ktos wgral inna mape silnika? wszelkie watpliwosci co do mocy rozwieje hamownia ;)

z tego co widze DT i DTJ sa 120 konne 88 KW.

DTH to 150 koni 110 KW.

wiec dziwna sprawa... powiedz gdzie masz to napisane ze DTH? bo u mnie na oslonie rozrzadu jest ze mam DT. ale oslone mozna wymienic. a jak w papierach jest? jednoznacznie ze to DTJ?
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez djtr76 » 10 sty 2015, o 23:03

W papierach oraz na bocznej stronie drzwi mam 88kW. Na 100% jest to silnik Z19DTH lub Z19DTJ gdyż korek wlewu oleju jest po prawej stronie.
Na osłonie rozrządu jest Z19DTH. Rzeczywiście dziwna sprawa. Na niektórych forach piszą, że Niemcy obniżali moc silników w papierach aby płacić mniejszy podatek. Muszę chyba skorzystać z hamowni.
djtr76
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 sty 2015, o 19:53
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez mateusz » 10 sty 2015, o 23:11

tak jak mowie, oslona mozna bylo podmienic. dlatego sie pytalem gdzie co i jak masz napisane. czyli masz DTJ 120 koni ;) nie wiem czy techem da rade sprawdzic w sterowniku silnika ile masz kucykow. bo hamownia to moze byc droga sprawa.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez djtr76 » 10 sty 2015, o 23:23

Też brałem to pod uwagę, ale chyba to nie jest do końca prawda, gdyż po rozkodowaniu VIN-u na stronie niemieckiej pojawił się nr silnika, który jest identyczny z naklejką na rozrządzie. Silnik zaś był Z19DTJ. W papierach niemieckich tzn. "EC Certyficate of Conformity" również widnieje Z19DTH i 88kW.
djtr76
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 sty 2015, o 19:53
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez mateusz » 11 sty 2015, o 19:53

nr silnika na obudowie, no obudowa mogla zostac, a brales pod uwage ze silnik jako czesc zamienna, mogl byc poprostu wymieniony? ktos dal np 120 km bo byl tanszy niz 150 km. lub byla okazja. Ty masz nr silnika w necie z VINu oraz na naklejce. zobacz teraz nr silnika na bloku lub gdzie on jest wybity. wtedy mozemy byc pewni czy byla podmianka.

po podmiance mogly zostac zmienione dane w papierach. ze zamiast 110 Kw ma 88 Kw.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez wojtak » 11 sty 2015, o 19:59

Co więcej - z tego co wiem, to zmianę silnika należy zgłaszać do odpowiednich instytucji. Można podmienić silnik bez problemu, ale należy to zgłosić i zrobić przegląd, żeby było tak jak należy. Zatem, po zmianie silnika, i zgłoszeniu w papierach będzie się zgadzało. Ale... nie wiemy o jakich autor papierach mówi. Jeżeli chodzi o dokumenty producenckie to tam jest wbite to, co wychodzi z fabryki wiec sam już nie wiem...
wojtak
Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 13:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: Z19DTH o mocy 88kW

Postprzez mateusz » 11 sty 2015, o 20:02

o tym mi nie wiadomo. ale moglo tak byc zrobione i dlatego masz taka moc w papierach a inna na naklejce no i w VINie bo tam tego sie nie zmienia.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.