Astra 3 Astra H

Opel Astra H

Przebieg Opel Astra 3 gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie


Chcesz być informowany o nowych poradach, skorzystaj z opcji powiadomień.

Eksploatacja:
1. Instrukcja obsługi samochodu Opel Astra H - 2011-07-01
2. Czy Astra posiada filtr cząstek stałych DPF? - 2011-07-01
3. Wymiana żarówki świateł mijania - 2011-07-20
4. Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) - 2011-08-12
5. Programowanie automatyki szyb - 2011-10-24
6. Opis kontrolek (działanie i znaczenie) - 2011-11-23
7. Quickheat - zimowy zjadacz prądu - 2011-12-05
8. Wskazania poziomu paliwa, średniego zużycia oraz zasięgu - 2012-01-09
9. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział silnika - 2012-05-23
10. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział bagażowy - 2012-06-05
11. Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - 2013-03-18
12. Wymiana baterii w kluczyku (pilocie centralnego zamka) - 2014-10-28
13. Wymiana filtra powietrza - 2014-11-28
14. Czy i gdzie można znaleźć mocowania fotelika isofix? - 2016-03-10
15. Wymiana żarówek oświetlenia sufitowego (przód), demontaż lampy - 2016-03-22

Diagnostyka:
16. Uruchamianie trybu diagnostycznego (Test-Mode) - 2011-07-01
17. Odczyt temperatury silnika - 2011-07-01
18. Odczyt napięcia ładowania - 2011-07-01
19. Sprawdzanie błędów - metoda ręczna "gaz-hamulec" - 2011-08-01
20. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacze GID, CID



Komputer pokładowy w trybie diagnostycznym (serwisowym, Test-Mode) daje nam dostęp do szeregu różnych paramterów samochodu.
Są one podzielone na 6 części - ekranów, pomiędzy którymi przemieszczamy się cyklicznie naciskając przycisk "BC".
Opis procedury uruchomienia tego trybu został opisany tutaj.
Poniższy opis ma zastosowanie do wyświetlaczy GID oraz CID (patrz rodzaje wyświetlaczy). W przypadku innych mogą występować różnice.

testmode heaterHeater:
HWwersja / data produkcji wyświetlacza
SWdata i wersja oprogramowania
Codeindeks wyświetlacza
001, 005, 007, 009 - wersja bez BC (komputer pokładowy)
002, 006, 008, 010 - wersja z BC
DD?
LCD-Temptemperatura wyświetlacza
SCL-LS?
Heat-Sc?
SCL-MS?
testmode dimmingDimming:
Mode?
U-Term30napięcie ładowania
Inputnatężenie podświetlenia wyświetlacza
U-Referencezalecane napięcie (stałe)
Chartnatężenie podświetlenia wyświetlacza
LED / LCD Tmptemperatura wyświetlacza
Ledsnatężenie podświetlenia wyświetlacza
Brightness?
Delay A/B?
testmode clockClock:
GPSkorekta czasu przez sygnał GPS
RDSkorekta czasu przez sygnał RDS
Setczy czas został skorygowany przez sygnał GPS/RDS
Corrzezwolenie na korektę czasu przez sygnał GPS
CorrRDSzezwolenie na korektę czasu przez sygnał RDS
Local offsetprzesunięcie strefy czasowej w stosunku do GMT
Pl-Radioidentyfikator stacji, z której brany jest sygnał RDS
RDS-Max-Diffmaks. różnica w czasie komputera w stosunku do RDS
Pl-Prog?
testmode OA_temOA_Temp:
Dist-RCprędkość [m/s]
Speedprędkość [km/h]
Coolanttemperatura płynu chłodzącego (przy wyłączonym zapłonie zawsze jest 73 ºC)
Sensortemperatura zewnętrzna (bezpośrednio na czujniku)
Displaytemperatura zewnętrzna (po korekcji na wyświetlaczu)
ICE-Enablefunkcja ostrzeżenia o oblodzeniu
ICE-Activeaktywne ostrzeżenie (gdy temp <3,5 ºC)
ICE-Ackstan potwierdzenia przeczytania ostrzeżenia przez kierowcę
testmode BCBC - Board Control:
Inj-RCbieżące zużycie paliwa [ml/s]
Rangezasięg (na bieżącym zapasie paliwa) [km]
TC-Instchwilowa ilość paliwa (im mniej paliwa, tym bardziej zmienia się na zakrętach)
TC-Timeśrednia ilość paliwa (obliczana w ciągu ostatniej minuty)
TC-Distśrednia ilość paliwa (obliczana na podstawie przebiegu, czyli ile powinno zostać)
RC-Instchwilowe zużycie paliwa [l/100 km]
RC-Timeśrednie zużycie paliwa (obliczane w ciągu ostatniej minuty)
RC-Distśrednie zużycie paliwa (obliczane po przejechaniu 50 km)
FCOodcięcie dopływu paliwa po zdjęciu nogi z pedału gazu (ON - włączone)
RFC?
CSD?
testmode CCCC - Check control:
Busbieżące ostrzeżenia otrzymane z magistrali CAN (np. przepalone żarówki, niski poziom płynów)
1 - niski poziom płynu spryskiwaczy (o ile jest odpowiedni czujnik)
40 - naciśnięty hamulec (przy włączonym silniku)
Warnostrzeżenia o usterkach wyświetlane na ekranie
Ackostrzeżenia oczekujące na potwierdzenie przez kierowcę
Storezapamiętane ostrzeżenia


Dodano: 2011-09-01

21. Opis błędów - 2011-09-09
22. Komunikat "INSP 0" - znaczenie i kasowanie inspekcji - 2012-01-26
23. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz BID - 2012-02-22
24. Kontrola świec żarowych - 2012-03-06
25. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz TID - 2014-07-03


stat4u