Astra 3 Astra H

Opel Astra H

Przebieg Opel Astra 3 gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie


Chcesz być informowany o nowych poradach, skorzystaj z opcji powiadomień.

Eksploatacja:
1. Instrukcja obsługi samochodu Opel Astra H - 2011-07-01
2. Czy Astra posiada filtr cząstek stałych DPF? - 2011-07-01
3. Wymiana żarówki świateł mijania - 2011-07-20
4. Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) - 2011-08-12
5. Programowanie automatyki szyb - 2011-10-24
6. Opis kontrolek (działanie i znaczenie) - 2011-11-23
7. Quickheat - zimowy zjadacz prądu - 2011-12-05
8. Wskazania poziomu paliwa, średniego zużycia oraz zasięgu - 2012-01-09
9. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział silnika - 2012-05-23
10. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział bagażowy - 2012-06-05
11. Awaryjne otwieranie klapy bagażnika


Zamek klapy bagażnika (rygiel zamka) w Astrze H jest otwierany za pomocą silniczka elektrycznego.
Może nam to przyspożyć problemów z jej otwarciem w różnych sytuacjach np. brak prądu po odłączeniu akumulatora, przepalenie bezpiecznika, uszkodzenie instalacji elektrycznej, awaria silniczka napędzającego rygiel, awaria lub blokada włącznika mechanizmu.

Zwłaszcza zimą możemy mieć problemy z blokadą włącznika spowodowaną zamarznięciem wody, błota i brudu, które zebrały się między włącznikiem a gumową osłoną. Powoduje to, że osłona jest tak twarda, że nie idzie praktycznie jej ugiąć, żeby zadziałał stycznik włącznika.

Jak zatem otworzyć klapę bagażnika, gdy nie mamy żadnej dźwigni ani klamki?
Otóż możemy ręcznie odryglować zamek od środka. Do tego musimy mieć dostęp do klapy od wnętrza samochodu, czyli w praktyce prawie pusty bagażnik.

Gdy dostaniemy się już do klapy bagażnika, na środku zobaczymy gumową zaślepkę, którą należy wyjąć. W otworze na głębokości ok. 9 cm znajduje się pierścień z kwadratowym otworem. Następnie wsuwamy płaski śrubokręt (długość min. 10 cm, szerokość 6-8 mm) aż wuczujemy opór. W tym momencie przekręcamy śrubokręt o 90 stopni w lewo. Klapa powinna wtedy odskoczyć.


Dodano: 2013-03-18


Diagnostyka:
12. Uruchamianie trybu diagnostycznego (Test-Mode) - 2011-07-01
13. Odczyt temperatury silnika - 2011-07-01
14. Odczyt napięcia ładowania - 2011-07-01
15. Sprawdzanie błędów - metoda ręczna "gaz-hamulec" - 2011-08-01
16. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacze GID, CID - 2011-09-01
17. Opis błędów - 2011-09-09
18. Komunikat "INSP 0" - znaczenie i kasowanie inspekcji - 2012-01-26
19. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz BID - 2012-02-22
20. Kontrola świec żarowych - 2012-03-06
21. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz TID - 2014-07-03


stat4u