Astra 3 Astra H

Opel Astra H

Przebieg Opel Astra 3 gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie


Chcesz być informowany o nowych poradach, skorzystaj z opcji powiadomień.

Eksploatacja:
1. Instrukcja obsługi samochodu Opel Astra H - 2011-07-01
2. Czy Astra posiada filtr cząstek stałych DPF? - 2011-07-01
3. Wymiana żarówki świateł mijania


Gdy przepali nam się żarówka świateł mijania, Astra może nas o tym poinformować za pomocą wyświetlacza graficznego (gdy mamy włączony układ kontroli usterek), komunikatem INSP2 na liczniku kilometrów. Może się również zdarzyć, że nie poinformuje nas wcale - wszystko zależy od konfiguracji oprogramowania naszego samochodu.

żarówka komunikat

Do całej operacji wymiany będzie nam potrzeba nowa żarówka halogenowa H7 (przynajmniej u mnie taka jest), czysta ściereczka oraz ewentualnie mały płaski śrubokręt (u mnie wystarczył paznokieć :)

1. Skręcamy koło na zewnątrz, aby mieć lepszy dostęp. W razie potrzeby koło można zdjąć.

2. Otwieramy pokrywkę znajdującą się w nadkolu (od strony koła).

pokrywka w nadkolu

3. Ściągamy gumową zatyczkę. Dla poprawy widoczności możemy otworzyć klapę przedziału silnika.

gumowa zatyczka reflektora

4. Chwytamy kostkę i kręcimy nią lekko prawo lub lewo, aż wyczujemy, że wyskoczyła z uchwytu.

kostka żarówki

5. Wyciągamy kostkę z żarówką na zewnątrz. Następnie podważamy paznokciem lub śrubokrętem 2 zatrzaski i wyjmujemy żarówkę z kostki. Należy uważać na zapinkę, żeby przy okazji gdzieś się nie zagubiła.

żarówka w kostcekostka bez żarówki

6. Chwytamy nową żarówkę poprzez ściereczkę, aby jej niczym nie ubrudzić (pot, tłuszcz z palców wyparuje i osiądzie na odbłyśniku). Przymierzamy ją do zapinki (bagnet zapinki musi znaleźć się po odpowiedniej stronie) i montujemy w kostce tak, aby zaskoczyły oba zatrzaski.

żarówka H7

7. Trzymając kostkę z żarówką celujemy nią w uchwyt mocyjący w odbłyśniku lampy. Warto tutaj przechylić się tak, aby jednocześnie obserwować lampę od przodu. Gdy żarówka trafi na swoje miejsce, ponownie kręcimy nią lekko prawo lub lewo, aż wyczujemy, że zaskoczyła w uchwycie.

odbyłśnik reflektora

8. Sprawdzamy, czy żarówka świeci (jeśli nie, to biegniemy po nową :).

9. Mocujemy gumową zatyczkę lampy (patrz pkt 3). Warto nałożyć wpierw jedną stronę, a następnie dookoła przydusić.

10. Zamykamy pokrywę (patrz pkt 2) i koniec pracy :)

UWAGA: Według zaleceń podręcznika "Astra III i Zafira II Sam naprawiam" przed całą operacją powinno się odłączyć akumulator oraz użyć okularów ochronnych oraz rękawiczek ze względu na możliwość wybuchu żarówki halogenowej, w której znajduje się gaz pod ciśnieniem.
Ja obyłem się bez tych środków ostrożności ale dla spokoju ducha wolałem umieścić tą przestrogę :)

Dodano: 2011-07-20

4. Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) - 2011-08-12
5. Programowanie automatyki szyb - 2011-10-24
6. Opis kontrolek (działanie i znaczenie) - 2011-11-23
7. Quickheat - zimowy zjadacz prądu - 2011-12-05
8. Wskazania poziomu paliwa, średniego zużycia oraz zasięgu - 2012-01-09
9. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział silnika - 2012-05-23
10. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział bagażowy - 2012-06-05
11. Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - 2013-03-18

Diagnostyka:
12. Uruchamianie trybu diagnostycznego (Test-Mode) - 2011-07-01
13. Odczyt temperatury silnika - 2011-07-01
14. Odczyt napięcia ładowania - 2011-07-01
15. Sprawdzanie błędów - metoda ręczna "gaz-hamulec" - 2011-08-01
16. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacze GID, CID - 2011-09-01
17. Opis błędów - 2011-09-09
18. Komunikat "INSP 0" - znaczenie i kasowanie inspekcji - 2012-01-26
19. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz BID - 2012-02-22
20. Kontrola świec żarowych - 2012-03-06


stat4u