Astra 3 Astra H

Opel Astra H

Przebieg Opel Astra 3 gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie


Chcesz być informowany o nowych poradach, skorzystaj z opcji powiadomień.

Eksploatacja:
1. Instrukcja obsługi samochodu Opel Astra H - 2011-07-01
2. Czy Astra posiada filtr cząstek stałych DPF? - 2011-07-01
3. Wymiana żarówki świateł mijania - 2011-07-20
4. Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego)


Filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) w Astrze H znajduje się za konsolą środkową. Dojście do niego jest możliwe po wyjęciu schowka (po stronie pasażera).

Do całej operacji wymiany będą nam potrzebne: nowy filtr ( zwykły - nr 68 08 606 lub z aktywnym węglem - nr 68 08 607), kluczyki typu torx T20 i T25, kluczyk nasadowy 5,5mm.

Demontaż schowka
1. Odkręcamy 4 śruby mocujące typu torx T20.

schowek

2. Wyciągamy schowek. Czasem wymaga to użycia większej siły, gdyż schowek trzyma się jeszcze na zatrzasku. Należy mocniej pociągnąć - bez obaw nic się nie urwie.

3. Odłączamy wtyczkę zasilającą oświetlenie schowka.

wyjęty schowek

Demontaż starego filtra
4. Po wyjęciu schowka widzimy już puszkę, w której znajduje się filtr. Odkręcamy kluczem nasadowym 3 białe wkręty.

widok na puszkę filtra

5. Dla lepszego dostępu ściągamy dolną maskownicę nawiewu. Trzyma się ona tylko na 2 "grzybkach", które przekręcamy o 180 stopni.

mocowanie maskownicy nawiewuzdjęta maskownica nawiewu

6. Odczepiamy 3 zaczepy (2 na górze, 1 na dole) mocujące klapkę zamykającą obudowę filtra. Należy to robić ostrożnie, żeby ich nie ułamać.

zaczepy zamknięcia filtrazaczepy zamknięcia filtra

7. Wyciągamy stary filtr. Usuwamy widoczne zanieczyszczenia w obudowie filtra.

stary filtr w obudowiestary zabrudzony filtr

Montaż nowego filtra (polecane filtry)
8. Dla lepszego dostępu możemy poluzować z prawej strony kanał nawiewu na nogi. Przykręcony jest on 1 wkrętem typu torx T25 mocowanym w plastikowym kołku rozporowym.

kanał nawiewu

9. Przyłożyć filtr do otworu wykręcając lekko jeden bok o 90 stopni. Należy uważać na kierunek przepływu powietrza (strzałka na filtrze powinna wskazywać wnętrze kabiny).

nowy filtr skręcony

10. Wsunąć powoli filtr pilnując prawidłowego ustawienia. Należy dopychać filtr prawą ręką od tyłu do wymiennika ciepła (tj. w stronę wnętrza samochodu).
Filtr ma tendencję do odchylania się górą w stronę silnika.
Proces wsuwania filtra najlepiej wykonywać etapami tj. wsunąć kilka cm, następnie dopchnąć ręką filtr i znów wsuwać.

nowy filtr

Czynności końcowe
11. Zamykamy obudowę filtra, mocujemy kanał nadmuchu na nogi pasażera, mocujemy maskownicę nawiewu, podłączamy wtyczkę do oświetlenia schowka, mocujemy schowek, czyli wykonujemy czynności 1-8 w odwrotnej kolejności.

Dodano: 2011-08-12

5. Programowanie automatyki szyb - 2011-10-24
6. Opis kontrolek (działanie i znaczenie) - 2011-11-23
7. Quickheat - zimowy zjadacz prądu - 2011-12-05
8. Wskazania poziomu paliwa, średniego zużycia oraz zasięgu - 2012-01-09
9. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział silnika - 2012-05-23
10. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział bagażowy - 2012-06-05
11. Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - 2013-03-18

Diagnostyka:
12. Uruchamianie trybu diagnostycznego (Test-Mode) - 2011-07-01
13. Odczyt temperatury silnika - 2011-07-01
14. Odczyt napięcia ładowania - 2011-07-01
15. Sprawdzanie błędów - metoda ręczna "gaz-hamulec" - 2011-08-01
16. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacze GID, CID - 2011-09-01
17. Opis błędów - 2011-09-09
18. Komunikat "INSP 0" - znaczenie i kasowanie inspekcji - 2012-01-26
19. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz BID - 2012-02-22
20. Kontrola świec żarowych - 2012-03-06


stat4u