Astra 3 Astra H

Opel Astra H

Przebieg Opel Astra 3 gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie


Chcesz być informowany o nowych poradach, skorzystaj z opcji powiadomień.

Eksploatacja:
1. Instrukcja obsługi samochodu Opel Astra H - 2011-07-01
2. Czy Astra posiada filtr cząstek stałych DPF? - 2011-07-01
3. Wymiana żarówki świateł mijania - 2011-07-20
4. Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) - 2011-08-12
5. Programowanie automatyki szyb - 2011-10-24
6. Opis kontrolek (działanie i znaczenie) - 2011-11-23
7. Quickheat - zimowy zjadacz prądu - 2011-12-05
8. Wskazania poziomu paliwa, średniego zużycia oraz zasięgu


Użytkownicy Astry wyposażonej w komputer pokładowy (BC) mają do dyspozycji wskaźnik zasięgu.
Oznacza on jak dużo możemy jeszcze szacunkowo przejechać na pozostałym w baku paliwie przy obecnym średnim jego zużyciu.
Na wyświetlaczach GID oraz CID zasięg wyświetlany jest przez cały czas na ekranie głównym.
Z wyświetlaczem BID jest już mniej wygodnie, gdyż musi on dzielić miejsce ze zużyciem chwilowym.



Jak obliczany jest zasięg? Otóż jest to iloraz parametrów TC-Dist i RC-Dist (patrz Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode))



Przekłamania zasięgu typowe dla Astry H:

1. Po zatankowaniu małej ilości paliwa (mniej niż ok 7 litrów) zasięg nie jest aktualizowany.
Przy niskim poziomie paliwa (na rezerwie) może dojść do sytuacji, w której wskaźnik paliwa podniesie się ponad rezerwę a zasięg pozostanie niezmieniony i BC może zacząć wyświetlać komunikaty ostrzegawcze świadczące o niskim poziomie paliwa. Zasięg może dojść do "0 km" i tak pozostać aż do następnego większego tankowania albo zrestartować się i przeliczyć się już właściwie.
Spowodowane jest to tym, że poziom paliwa wykorzystywany do obliczanie zasięgu jest wykrywany w inny sposób niż do wskaźnika paliwa na zegarach.

2. Czasem również zdarza się sytuacja podobna do powyższej, w której również wskaźnik paliwa nie zareaguje na dolanie kilku litrów paliwa i kontrolka rezewry cały czas może się palić.
Sytuacja ta jednak ustępuje po kilkunastu minutach/kilometrach jazdy lub czasem po ponownym odpaleniu silnika.

3. Za mały/duży zasięg po tankowaniu
Z racji tego, że zasięg jest obliczany na podstawie zużycia w ciągu ostatnik 50 km, które może być wyjątkowo małe lub wyjątkow duże, może dojść do przekłamania zasięgu w górę lub dół zaraz po tankowaniu. Później te informacje stopniowo się korygują.

Czasem jednak powodem źle wyświetlanego zasięgu jest źle dobrany numer indeksu wyświetlacza (parametr Code) lub ewentulnie przekłamania samego zużycia. W przypadku błędnego indesku jedynym rozwiązaniem jest ustawienie właściwego indeksu za pomocą Techa2 lub Op-Coma.

Zużycie paliwa - oczywiście obliczane przez komputer a nie rzeczywiste :) - można korygować także za pomocą Techa2 lub Op-Coma. Jednak z obserwacji poczynionych przez różnych użytkowników można wywnioskować również, że komputer uczy się wraz z przejechanymi kilometrami, o ile nie kasujemy wskazań BC2. Z czasem zasięg oraz zużycie paliwa coraz bardziej przystają do rzeczywistości.

Kontrolka rezerwy paliwa świeci się, gdy stan paliwa jest niski. Natomiast miga, gdy jest bardzo niski. Dla zbiornika 52L standardowo jest to odpowiednio ok 6,25L (12%) oraz 3.12L (6%). Jednak nie należy się ściśle sugerować tymi wartościami, gdyż poziomy włączania kontrolki rezerwy i jej migania są możliwe do zmiany za pomocą Techa2 lub Op-Coma. Zatem jeśli np. poprzedni właściciel coś majstrował w ustawieniach wskaźników, to wartości te mogą być inne.

Dodano: 2012-01-09

9. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział silnika - 2012-05-23
10. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział bagażowy - 2012-06-05
11. Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - 2013-03-18
12. Wymiana baterii w kluczyku (pilocie centralnego zamka) - 2014-10-28

Diagnostyka:
13. Uruchamianie trybu diagnostycznego (Test-Mode) - 2011-07-01
14. Odczyt temperatury silnika - 2011-07-01
15. Odczyt napięcia ładowania - 2011-07-01
16. Sprawdzanie błędów - metoda ręczna "gaz-hamulec" - 2011-08-01
17. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacze GID, CID - 2011-09-01
18. Opis błędów - 2011-09-09
19. Komunikat "INSP 0" - znaczenie i kasowanie inspekcji - 2012-01-26
20. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz BID - 2012-02-22
21. Kontrola świec żarowych - 2012-03-06
22. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz TID - 2014-07-03


stat4u